تاریخ انتشار:۱۸:۵۰ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت ضرب و شتم کارگران افغانستانی در یاسوج مرکز این استان اظهار نگرانی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 "حجت‌الاسلام سیدرضا افتخاری " در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست "سید جواد هاشمی مهر"، معاون سیاسی امنیتی استانداری این استان در محل سالن دولت برگزار شد، از وضعیت کنونی کارگران افغانستانی در یاسوج بشدت اظهار نگرانی کرد.

وی با برادر خواندن کارگران افغانستانی ساکن یاسوج، خاطرنشان کرد: برخی از برادران افاغنه ما در اینجا مورد ضَرب و شَتم برخی از کارگران ایرانی قرار گرفته‌اند و این موجب نگرانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه کشور افغانستان همواره در کنار ایران بوده و مناسبت ها و فرهنگ های مشترک فراوانی با ما دارد، یادآورشد: این برادران، بدلیل جنگ و ناامنی به ما پناه آورده اند و ما هم در طول تاریخ، مردمانی مهمان نواز بوده که باید مراقب القائات دشمنان که قصد راه انداختن دشمنی و خصومت با برادران افغانستانی مان را دارند باشیم.

افتخاری گفت: اکنون ماه رحمت و مغفرت بوده و می طلبد از برادران بی پناه افغانستانی خود بنحو شایسته‌ای مراقبت کرده و آنان را مورد احترام خود قرار دهیم.

مهاجران افغانستانی می توانند عامل شیوع ویروس سرخک باشند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست، اظهار داشت: بیماری سُرخک در ایران در حال گرفتن جان انسان ها است و تا هفته قبل 200 مورد بیمار مبتلای به سرخک در کشور شناسایی شده است.

"محمد مهدی بانشی" گفت: سُرخک یکی از واگیرترین بیماری‌ها در جهان بوده و با توجه به ورود مهاجرین افغانی در کشور، این ورودی می‌تواند باعث افزایش سُرخک در کشور شود.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته، پوشش واکسیناسیون کشور به خاطر کرونا کمتر شده است، خاطرنشان کرد: همه کودکان زیر 2 سال باید واکسن سُرخک را تزریق کنند.

واکسیناسیون در دستورکار باشد تا ویرانی ایجاد نشود 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز با تاکید بر سرعت بخشی به واکسیناسیون از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اظهار داشت: واکسیناسیون همچنان در دستور کار قرار بگیرد تا ویرانی ایجاد نشود.

"سیدجواد هاشمی مهر" گفت: آموزش و پرورش هم باید پیگیر باشد و رضایت والدین را برای انجام واکسیناسیون جلب کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مهاجرت اتباع افغان به ایران و اسکان برخی آنان در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و تصریح کرد: بعد از حوادثی که  در افغانستان رخ داد، سیل مهاجرت به کشور اتفاق افتاد و این موضوع باید ساماندهی شده و آنهایی که مجوز تردد ندارند در استان جمع آوری شوند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.