تاریخ انتشار:۰۱:۴۵ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: فرماندار شهرستان بویراحمد به صورت قاطع و شفاف نسبت به مخفی کاری برخی ادارات کل و بانک‌ها اخطار داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

شهرام مهدوی مطلق در نشست شورای اشتغال اظهار کرد: اگر سهم تسهیلات اشتغالزایی در سطوح مختلف از طرف ادارات کل و بانک‌های عامل و صندوق کار آفرینی به طور شفاف به اداره شهرستان و فرمانداری اعلام نشود و عملیاتی نشود ضمن ارائه گزارش به استاندار به مردم هم به طور شفاف خواهم گفت که مسئولیتی در قبال تسهیلات اشتغالزایی ندارم.

وی گفت: چون اطلاعی ندارم و من فرماندار از میزان حق سهم شهرستان و نوع تسهیلات اشتغالزایی اطلاعات دقیقی ندارم یعنی ادارات کل همه اطلاعات را فقط در اختیار خود دارند و شفاف نیستند و بی‌شک آحاد مردم عادی و بیکاران اساسا از این تسهیلات و ظرفیت‌ها مطلع نیستند. 

این مسئول افزود: وقتی مسئولان ارشد ما به مناطق مختلف می روند از وجود انبوه بیکاران در کنار انبوه ظرفیت های کار آفرینی و اشتغالزایی تعجب می‌کنند ناشی از این است که شهرستان و بخش ها و دهستان‌های ما به طور وسیع و دقیق اطلاعات درستی از وام های اشتغالزایی ندارند.

فرمادار تصریح کرد: اطلاعات این تسهیلات اغلب با رانت سازمانی و اداری منتشر می‌شود و در دسترس آحاد مردم در بخش ها و دهستان‌ها قرار نمی‌گیرد در یک کلام نحوه توزیع و پرداخت تسهیلات در شهرستان شفاف نیست اغلب وام های کلان دریافتی در حوزه های مختلف خصوصا ادارات کار و گردشگری و امثالهم در اختیار کسانی است که رابطه و رانتی در ادارات و سازمان ها داشته و دارند این یک واقعیت ملموس و قابل شمارش است جوانان واقعی جویای کار اطلاعی از این همه تسهیلات ندارند. 

وی افزود: مشکل دیگر در اشتغالزایی شهرستان کند بودن روند صدور مجوزهای لازم است قرار بود و هست که این مجوزها الکترونیکی باشند و بشود آیا ادارات متولی استان و شهرستان ما اطلاع و گزارش دقیقی از وضعیت الکترونیکی شدن صدور مجوزها و نحوه اجرای آن دارند؟ یا ندارند؟. 

فرماندار تصریح کرد: مشکل دیگر عدم هماهنگی دستگاهای هم افزا و عدم همکاری و دغدغه مندی بانک ها در این خصوص است.

مهدوی‌مطلق در ادامه گفت: براساس شاخص های بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن بیشترین اعتبارات اشتغالزایی باید به شهرستان بویراحمد تعلق بگیرد و میزان هم شفاف در اختیار اداره شهرستان قرار گیرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین