تاریخ انتشار:۱۳:۵۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: سرپرست فرمانداری کهگیلویه گفت: کشت محصولات پر آب بر در اراضی زیر دست چاه کشاورزی این شهرستان ممنوع شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید عبدالعزیز موسوی گفت: براساس مصوبه شورای حفاظت آب کشت محصول برنج و محصولات پر آب بر در اراضی زیردست چاه آب های کشاورزی ممنوع شده است.

او می گوید: این موضوع در مورد آب های سطحی صدق نمی کند و در اراضی تحت پمپاژ آب رودخانه و آبیاری سنتی حاشیه رودخانه های پر آب بر کشت برنج مانعی ندارد.

موسوی گفت: با توجه به کم آبی ناشی از کم بارشی، خشکسالی و افت سفره های زیرزمینی در شهرستان، کشت برنج و محصولات پر آب بر در اراضی زیردست چاه آب های کشاورزی ممنوع می باشد.

فرماندار کهگیلویه با تاکید برلزوم برنامه ریزی خلاقانه جهاد کشاورزی مبنی بر ترغیب و تشویق کشاورزان براین مهم و به کارگیری کشت جایگزین می گوید: تحقق این امر نیاز مبرم به آگاهی، همدلی و همراهی مردم و مسئولان متولی دارد.

به گفته موسوی، محدودیت حفر چاه و کشت های وابسته به آن برنامه های توسعه اشتغال را رد نمی کند و ضمن تایید ضوابط قانونی در تخلفات ناشی از حفربی رویه، اقدام دستگاه های متولی در قبال کشت های زیر چاه باید در راستای آگاه سازی به موقع کشاورزان باشد تا برخورد سختگیرانه.

او با اشاره به اینکه اقدامات تنبیهی و تشویقی جهاد کشاورزی قبل از اغاز دوره کشت بهترین راهکار است می گوید: کارشناسان ترویج محور عملیات توجیه بهره برداران محسوب می شوند که تمدید پروانه بهره برداری از منابع آبی و نصب کنتور بر روی چاه های کشاورزی شهرستان ضروری است.

گفتنی است ٧٦٧ حلقه چاه مجاز و ٢٩٢ حلقه چاه عیرمجاز در شهرستان کهگیلویه وجود دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.