تاریخ انتشار:۱۲:۴۹ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: براساس مصوبه شورای حفاظت آب، کشت محصول هندوانه در شهرستان باشت ممنوع شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فرماندار باشت گفت: براساس مصوبه شورای حفاظت آب کشت محصول هندوانه در این شهرستان ممنوع شده است و با افرادی که خلاف این مصوبه عمل کنند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.
نادر گرامی افزود: برقِ چاه های آبی کشاورزانی که به کشت محصول هندوانه اقدام کنند قطع می شود و صاحبان آن به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: البته کشت برنج در باشت نیز با توجه به محدودیت های موجود به شرط نصب کنتور هوشمند و تمدید پروانه بهره برداری امکان پذیر است.

گرامی با اشاره به اینکه هیچ نوع نهاده کشاورزی به بهره بردارانی که اقدام به کشت محصولات پرآب بر کنند ارائه نمی شود از کشاورزان منطقه خواست از کشت محصولاتی چون ماش، لوبیا و کنجد به عنوان کشت جایگزین استفاده کنند.

فرماندار باشت گفت: تمدید پروانه بهره برداری از منابع آبی و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی این شهرستان ضروری است.

تعداد چاه های مجاز در دشت های باشت و شاه بهرام ۳۷۳ حلقه است و همچنین ۱۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان وجود دارد.

شهرستان باشت با بیش از ۲۳ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار