تاریخ انتشار:۱۵:۱۳ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
افزایش قیمت بدون افزایش کیفیت؛&۹^
عصر دنا: نان، نقش مهمی در سلامت مردم و امنیت غذایی و تغذیه ای مردم دارد اما با وجود افزایش قیمت ها در کهگیلویه و بویراحمد کیفیت پائین محصول اهمال کاری و تولید خبازی ها بر روی سفره است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

7 آذر ماه 1400 رئیس صمت کهگیلویه و بویراحمد از افزایش قیمت نان در این استان خبر داد و قیمت پائین نان را عامل اصلی کم بودن وزن و کیفیت نان ارزیابی کرد.

بر اساس مصوبه مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی نان بربری با وزن چانه 600گرم هزار و 300 تومان، لواش با چانه 180 گرمی 33۰ تومان، نان سنگک با چانه 60۰ گرم هزار و 4۰۰ تومان، تافتون 22۰ گرمی 4۰۰ تومان تعیین شد تا بعد از گذشت بالغ بر 130 روز از این مصوبه گران همچنان نان بی کیفیت محصول اهمال کاری و توجه مسئولان به وضعیت عملکرد خبازی های استان باشد.

وعده سالار حسین پور در راستای افزایش کیفیت نان در استان وعده سر خرمن بود و مردم بیش از گذشته نسبت به کیفیت و وزن چانه نگران و گلایه مند هستند.

آرد فروشی، آب رفتن وزن چانه، کیفیت پائین بعد از پخت، ترش و غیره قابل مصرف شدن زود هنگام نان مهمترین موضوعاتی هست که مردم استان نسبت به وضعیت خبازی ها به آن اشاره و تاکید دارند: با وجود اینکه قیمت نان بالا است اما به دلیل کیفیت پایین حجم دورریز آن افزایش یافته و این در حالی است که هیچ نظارتی بر فعالیت نانوایی‌ها وجود ندارد.

ظاهرا کارگروهی به اسم کارگروه آرد و نان در استان وجود دارد که جای سوال است این کارگروه چه وظیفه ای دارد و آیا اعضای این گروه وضعیت نان در استان را رصد نمی کنند که مشکل مردم را ببینند و در خصوص آن تصمیم گیری کنند.

نان سالم بر روی سلامتی افراد جامعه نقش بسیار مهمی ایفا می کند و با اجرا نمودن طرح های بهینه سازی نان مثل حذف نمودن ضایعات، افزایش ماندگاری نان، حذف جوش شیرین، استفاده از مخمر و … می توان اقدامات موثری برای سلامت مردم انجام داد اما به راستی آیا این مقوله در کهگیلویه و بویراحمد رعایت می شود؟ چرا با وجود افزایش قیمت نان شاهد کاهش کیفیت هستیم؟

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.