تاریخ انتشار:۱۵:۵۵ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: شهروندان دهدشتی از نحوه خدمات‌دهی و کمبود پزشک در کلنیک درمانی دهدشت گلایه دارند و خواستار چاره‌اندیشی مسئولان در این رابطه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

با احداث کلینیک های تخصصی و اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، یک بیمار در هر نقطه ای از کشور می تواند با هزینه های کم به صورت مستقیم به پزشک متخصص و فوق‌تخصص دسترسی داشته باشد.

از آنجا که در کشور ما عمده هزینه خدمات سرپایی درمان مثل پرداخت حق‌ویزیت از جیب بیمار می‌رود، این کلینیک‌ها بار مالی ویزیت پزشک متخصص را از دوش مردم کم می کند.

اما در شهر دهدشت کلینیک ویژه طرح تحول سلامت تاکنون نتوانسته است انگونه که باید جوابگوی نیازهای درمانی مردم این شهرستان باشد.

چرا که در برخی از رشته ها پزشکی به متخصص و فوق تخصص نیازمند است و در کنار این موضوع کلنیک درمانی امام سجاد ع دهدشت فاقد برخی امکانات رفاهی، از جمله نوبت دهی انلاین است و این موضوع به معضلی برای مردم شهرستان تبدیل شده است.

در برخی موارد مشاهده می شود که مردم ساعت ها در صف نوبت قرار می‌گیرند تا نوبت را دریافت کنند که این امر برای افرادی که از شهرها و روستاهای اطراف به دهدشت مراجعه می کنند خود مشکل را صد چندان می کند.

 

کلینیک امام سجاد ع دهدشت با توجه به اینکه علاوه بر چهار شهر کهگیلویه به شهرستان های چرام و لنده نیز خدمات می هد برای اگاهی از مردم و مراجعان خود برنامه مرکز را از طریق فضای مجازی منتشر می کند اما بیشتر اوقات مراجعان که از شهرها و روستاهای دور به این مرکز مراجعه می کنند از کمبود پزشک و یا عدم اطلاع رسانی دقیق گلایه مند هستند.

در همین خصوص کوروش پورک‌پور یکی از مراجعان به کلینیک امام سجادع در خصوص مشکلات این مرکزپزشکی گفت: ویرانه تحت عنوان کلنیک تخصصی در دهدشت افتتاح شده که دارای ایرادات فراوان مهندسی است و مشخص نیست چگونه مجوز بهره برداری اخذ نموده است.

این وکیل پایه یک دادگستری با تاکید بر اینکه لازم است در اسرع وقت دادستان شهرستان کهگیلویه به عنوان مدعی العموم به موضوع کلنیک ورود کند، افزود: در دفاع ازحقوق شهروندی مردم دهدشت اشخاص حقیقی وحقوقی که نقض قانون نموده اند وسلامت وکرامت وحقوق عمومی شهروندان برایشان مهم نبوده مورد پیگردقانونی قراربگیرند.

وی با اشاره به اینکه به خاطر درد پا به کلینیک مراجعه کرده اما متخصصان در طبقه دوم در حال ویزیت هستند، تصریح کرد: بیمار در این ساختمان با اسانسوری که خراب است مواجه می شود و بیماری که مشکل پا،کمر، سالمندان یا معلولان چگونه باید به وسیله پله به متخصص در طبقه بالا رجوع کنند.

 

پورک‌پور در ادامه با اشاره به اینکه کلینیک نه صندلی برای نشستن بیمار، نه نظافت صحیح محیط و سرویس بهداشتی، نه سایل گرمایشی و سرمایشی و ... دارد، اضافه کرد: متأسفم برای مدیران و مسئولانی که این وضعیت اسفناک را دراین مرکزدرمانی مشاهده می‌کنند و دم نمی زنند که مبادا قدرت وصندلی خود را ازدست دهند.

وی بیان کرد: در حدی شرایط معماری و مهندسی، امکانات درمانی، تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و رفاهی این مرکز ایرادات اساسی دارد که در یک گفتگو مجال نیست و هر شهروندی امادگی داشته باشد وکالت او را برعهده می گیرم تا وضعیت این مرکز بهبود یابد چرا که دیگر مسامحه فایده ندارد.

امیداست که مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی فقط برای یکبار هم که شده به صدای مردم در این شهرستان گوش فرا دهند و در جهت برطرف نمودن مشکلات و معضلات اساسی گفته شده گام بردارند و روزی برسد که شهروندی در کلینیک تخصصی دهدشت بجز رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد.

 

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.