تاریخ انتشار:۱۳:۰۸ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: یاسوج گردشگاه‌های زیادی برای روز طبیعت دارد که یکی از دیگری زیباتر است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

گردشگاه‌های مهم روز طبیعت در یاسوج
 از یاسوج به نام پایتخت طبیعت ایران یاد می‌شود که با توجه به وجود مناطق بکر و زیبا و جنگل‌ها و رودخانه و آبشار و دشت‌های زیبا این نام برازنده یاسوج است.

شهر یاسوج احاطه شده توسط جنگل‌های زیبای بلوط است که جلوه خاصی به این شهر داده و زیبایی آن را دو چندان کرده است.

شهری که از هر طرف نگاه کنی زیبایی خداوندی در آن دیده می‌شود و از چهار سو مانند یک نقاشی زیبای بهشتی است که در بهار جلوه‌گری بیشتری دارد.

یکی از گردشگاه‌های زیبا و سرسبز در این فصل منطقه مختار در نزدیکی شهر یاسوج است که اکنون در این فصل محلی برای تفرج و تفریح به خصوص در روز طبیعت به شمار می‌رود.

تنگه گنجه‌ای نیز یکی دیگر از محل‌های زیبا در این روزهاست که کمی آن طرف‌تر در جنگل روستای ده‌برآفتاب نیز می‌توان روز خوبی را در سیزده به در رقم زد.

روستای تنگ سریز هم زیبایی‌ها خود را دارد و البته جاده یاسوج به سی‌سخت هم فضای مناسبی برای جست و خیز بچه‌ها داشته و هم مکانی مفرح برای روز طبیعت است.

دلی اولاد علی مومن هم منطقه‌ای زیبا و البته با هوایی گرم‌تر نسبت به دشت‌روم است که می‌توان در آن برای روز طبیعت اطراق کرد از نام آن پیداست در گویش محلی دلی به جایی گفته می‌شود که در بین دو کوه قرار گرفته و به مانند دشت، بادخیز نیست.

روستای محمودآباد و منطقه زیبای مدآب هم از دیگر مناطق تفریحی برای روز طبیعت در حوالی شهر یاسوج به شمار می‌رود که می‌توان به آنجا رفت و روز خوشی در سیزده به در داشت.

اما خهکلان در جاده قدیم شیراز هم منطقه‌ای زیباست که جنگل چشم نوازی دارد و در روز 13 خیلی از یاسوجی‌ها به آن جا می‌روند و البته از چند شب پیش جای خود را رزرو کرده‌‌اند.

جنگل پیرچوپان هم جای زیبایی است به شرط آن که طبیعت را در روز طبیعت پاس بداریم زیرا ممکن است با یک سهل‌انگاری و روشن کردن آتش جنگل را نابود کنیم

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.