تاریخ انتشار:۲۲:۲۶ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
عصر دنا: رئیس فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛ استفاده از لوازم گاز سوز در چادر‌های مسافرتی خطر زیادی برای مسافران دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ این استان گفت: هر ساله تعدادی از هموطنان بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در محیط‌های بسته در مسافرت‌های نوروزی جان خود را از دست می‌دهند.
وحدت نژاد افزود: گاز مونواکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو و بی مزه است که در اثر سوختن مواد گازی، نفتی و ذغالی ایجاد می‌شود.
وی اضافه کرد: این گاز در محیط‌های بسته مثل چادر در مدت کوتاهی می‌توانند موجب خفگی و نهایتاً مرگ بیمار شود که معروف به مرگ خاموش است.
رئیس مدیریت فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان با هشدار به مسافران نوروزی بیان کرد: استفاده از وسایل گازسوز و نفتی در چادر‌های مسافرتی توصیه نمی‌شود چرا که باعث بروز مسمومیت و نهایتا مرگ می‌شود.
وحدت نژاد گفت: در صورت بروز هرگونه علائمی مثل سردرد سرگیجه حالت تهوع استفراغ و تشنج باید در سریعترین زمان مصدوم از چادر‌ها و فضای بسته به یک محیط باز منتقل کنند و در سریعترین زمان ممکن با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین