تاریخ انتشار:۲۳:۳۸ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: سپاه در صورت نیاز و پشتیبانی نیروی انسانی زمینی و هلی برن هوایی در مواقع آتش سوزی جنگل ها به محیط زیست کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سردار حمید خرمدل در نشست با سرپرست حفاظت محیط زیست استان در یاسوج، گفت: کار محیط بانی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل توپوگرافی کوهستانی و جنگلی کار بسیار سختی بوده که نیازمند  است هم امکانات به روز داشته باشید و هم نیروی انسانی به اندازه کافی وجود داشته باشد.

او ضمن انتقاد از ریشه کنی گیاهان کوهی، می گوید: متاسفانه دیده می شود در استان عده ای سودجو به منابع ملی رحم نکرده و گیاهان کوهی را ریشه کنی می کنند .

خرمدل با اشاره به تعداد بالای وقوع آتش سوزی در استان، گفت: اکثر آتش سوزی جنگل ها در فصول گرم سال عمدی است که نیاز است شورای تامین ورود و نسبت به شناسایی عامل یا عاملین اقدام و مطابق قانون با کسانی که سرمایه کشور را به آتش می کشند برخورد کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی محیط زیست و برنامه های پیش بینی شده برای سال آینده، گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی برخوردار و غنی از نعمات طبیعت است ، می طلبد برای حفظ این نعمات الهی و امانت نسل آینده همه دستگاه های اجرایی در مواقع نیاز وارد میدان شوند.

اسلام جاودان خرد با اشاره به کمبود نیرو و افزایش تعداد بازنشستگان محیط زیست در سال های آینده، می گوید: مطابق با استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار یک محیط بان ، کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت خود با کمبود ۲۳۴ محیط بان در حال پایش شبانه روزی طبیعت و حفاظت از حیات وحش  استان است.

او با تشکر از همکاری سپاه در سنوات گذشته با این اداره کل، گفت: با روحیه جهادی و انقلابی که در برادران سپاه وجود دارد انتظار می رود این همکاری بیش از پیش خصوصا" در بحث لجستیکی، هوایی ، زمینی و نیروی انسانی در مواقع آتش سوزی ها  ادامه یابد.

با هدف همکاری بیش از پیش سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با محیط زیست در کمک به مهار آتش سوزی های احتمالی فصول گرم سال ، اسلام جاودان خرد سرپرست حفاظت محیط زیست استان با سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان دیدار کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار