تاریخ انتشار:۱۸:۰۳ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
عصر دنا: ساماندهی ورودی شهرهای استان طرحی که در اولویت شهرداران قرار داشت اما ناتمام ماندن ساماندهی انتقاد استاندار استان را در پی داشت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یکی از اولویت‌هایی که همواره مورد تاکید معاون عمران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود ساماندهی ورودی شهرهای استان بود و در جلسات مختلف بارهای بار این موضوع را به شهرداران گوشزد و البته تذکر داد.

کهگیلویه و بویراحمد با توجه به وضعیت آب و هوایی خوبی که دارد طی ‌سال‌های اخیر و قبل از بیماری کرونا همواره مقصد گردشگران و مسافران بوده و هست اما ورودی نامناسب شهرها از جذابیت و زیبایی کهگیلویه و بویراحمد کاسته به همین دلیل ساماندهی ورودی شهرها در دستور کار قرار گرفت.

طرح اجرای ساماندهی ورودی شهرها تا مرحله‌ای پیش رفت اما به گفته معاون امور عمرانی ناتمام ماند و در آستانه سال جدید، ورودی‌های شهرها همانطور مانده‌ و کاری صورت نگرفته است، موضوعی که مورد انتقاد استاندار هم قرار گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش هفته گذشته ائمه جمعه در گچساران با بیان اینکه دوست دارم که ورودی شهرهای استان تغییر کند، گفت: هر چه از تهران اعتبار می‌گیریم و به شهرداری‌‌ها می‌دهیم کاری انجام نمی‌شود و فقط صرف حقوق می‌شود.

سید علی احمدزاده بیان کرد: اعتبارات صرف حقوق می‌شود بعد هر جایی که می‌روم کارگران شهرداری جلویم را می‌گیرند که چند ماه است حقوق نگرفتیم‌.

وی ادامه داد: ۱.۵ میلیارد تومان برای ورودی یاسوج از سمت فرودگاه به حساب شهرداری پرداخت کردیم اما قبل از اینکه به دست شهرداری برسد طلبکار آن را برداشت.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سی‌سخت و مارگون هم همین وضع را داریم، گفت: مازاد نیرویی که شهرداری‌ها جذب کردند باعث شده پولی که به آنها اختصاص می‌دهیم به جای آنکه منجر به کاری شود صرف حقوق می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه پول کافی در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهیم، گفت: ۱۱ میلیارد اعتباری که از وزارت کشور برای شهرداری‌ها می‌گرفتیم را به ۳۶ میلیارد رساندیم اما بازهم کاری صورت نمی‌گیرد.

احمدزاده با اشاره به اینکه شهرداری‌ها دو برابر ظرفیت نیرو جذب کرده‌اند، گفت: دهدشت، گچساران و یاسوج به عنوان شهرهای بزرگ استان چون جمعیت بیشتری دارند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مشکل از شهرداران است، گفت: کاری که انجام نمی‌شود هیچ از طرفی همه می‌نالند که حقوق نداریم و حقوق نگرفتیم، شهرداری‌ها زیر نظر من نیستند که آنها را عوض کنم، شهرداری‌ها زیر نظر شورای شهر هستند اما آنها هم ضعیف هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این نکته هم اشاره کرد که طی یکسال اخیر مبلغ قابل توجهی به شهرداری یاسوج اختصاص داده شد اما دریغ از اینکه یک بلوار رنگ‌آمیزی شود.

در همین خصوص عطاء‌الله دانشی عضو شورای شهر یاسوج گفت: استاندار توجه ویژه‌ای به ورودی شهرهای استان دارند حتی در روز  معارفه خود انتقاداتی نسبت به ورودی شهرها داشت.

وی بیان کرد: اعتباراتی که در زمینه ساماندهی ورودی شهرها اختصاص داده می‌شود باید در همان خصوص هزینه شود و از شهردار یاسوج انتظار می‌رود نسبت به ساماندهی ورودی شهرها اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشی به این نکته هم اشاره کرد که برنامه‌های خوبی در شورای شهر برای شهر یاسوج در نظر گرفته شده اما شهردار پای کار نیست‌.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.