تاریخ انتشار:۱۱:۴۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
عصر دنا: کهگیلویه و بویراحمد جزء ۱۰ استان بدون جراح کودکان است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس انجمن جراحان کودکان ایران گفت: استان‌های ایلام، هرمزگان، بوشهر، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، خراسان جنوبی و شمالی، سیستان و بلوچستان و سمنان فاقد پزشک جراح کودکان هستند و مردم این مناطق متحمل سختی‌های زیادی در این زمینه می شوند.

دکتر احمد خالق نژاد طبری افزود: البته با توجه به همت و تلاش یک موسسه خیریه در سیستان و بلوچستان برخی جراحان کودکان به صورت پروازی از تهران در این استان حضور پیدا می‌کنند اما چاره کار این نیست و این موضوع باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که برای جذب و به کارگیری جراحان کودکان در این استان‌ها چه پیشنهادی دارید، ادامه داد: رشته های پزشکی دارای حساسیت و پیچیدگی های خاصی هستند اما با توجه به شرایط فعلی حل موضوعات اقتصادی می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد ایجاد انگیزه برای حضور پزشکان مربوطه در استان‌های یادشده حتی مناطق دور افتاده باشد.

خالق نژاد طبری با بیان اینکه یکی از مشکلات عدم حضور جراحان کودکان در استان‌های محروم عدم همراه شدن متخصصان بیهوشی کودکان، ان آی سی یو (بخش مراقبت های ویژه نوزادان) و پی آی سی یو (بخش مراقبت های ویژه کودکان) نیز است، گفت: با توجه به شرایط موجود بهترین پیشنهاد می تواند تشکیل یک استان معین با محوریت چند استان برای اعزام کودکان نیازمند جراحی به این مرکز باشد.

وی اضافه کرد: راه اندازی یک استان معین با مرکزیت بین چند استان نزدیک و همجوار می تواند بسیاری از مشکلات در این زمینه را رفع کند.

خالق نژاد طبری با اشاره به اینکه در اجرای این طرح می‌توان استان های دارای جمعیت کمتر را به سمت مرکزیت یک استان هدایت کرد، ادامه داد: مثلاً در غرب کشور اگر محوریت جراحی کودکان در استان کرمانشاه انجام پذیرد، دیگر نیازی به اعزام بیماران از کردستان، همدان، ایلام و شهرهای همجوار مختلف به تهران نیست و هزینه درمان بیماران نیز علاوه بر سرعت عمل کاهش خواهد یافت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.