تاریخ انتشار:۱۱:۲۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ۵۹۵ نفر خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پرویز یزدان پناه گفت:  متاسفانه در شبانه روز گذشته، چهار هم استانی بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هم اکنون ۴۸۶ بيمار در بيمارستانهاي استان بستري مي باشند كه ۲۰۶ نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و ۳۳ نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.

وي ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۳۸ هزار و ۸۱۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از ۸۹۷ نمونه پی سی آر دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج حدود ۳۶ درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام بود. همچنین از ۲۲۷ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد و باشت هستند.

یزدان پناه  گفت: روند افزایشی کرونا در استان از اسفند ماه شروع و همزمان با سفر ها و جابجايي هاي گسترده نوروزی شهروندان به استان شتاب گرفته و در مسیر صعودی قرار گرفت.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اميدواريم روند نزولي موارد مبتلا و موارد بستري شروع شود ولي احتمالا با توجه به افزايش موارد بستري در هفته هاي اخير، روند افزايش مرگ و مير در طي يك تا دو هفته آينده ادامه خواهد داشت كه مي تواند صدمات جبران ناپذير به سلامت مردم استان وارد شود. 

یزدان پناه افزود: رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي، استفاده حداكثري از ماسك، رعايت فاصله گذاري فيزيكي، عدم حضور در تجمعات و دورهمي ها، عدم حضور در مكان هاي شلوغ و پرخطر، انجام واكسيناسيون براي كادر بهداشت و درمان و افراد مسن و داراي بيماري هاي زمينه اي و خاص مي تواند كمك به كاهش موارد ابتلا نمايد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.