کد خبر: ۱۶۷۳۴
تاریخ انتشار:۰۹:۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
عصر دنا: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان عسلویه از شناسایی عامل انتشار بوی نامطبوع در این شهرستان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مصطفی مؤذنی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی بازدید میدانی به‌عمل‌آمده توسط کارشناسان اداره محیط‌زیست عسلویه از کلیه منابع بالقوه انتشار بو در شهرستان منابع فعال شناسایی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان عسلویه افزود: مخازن متمرکز ذخیره میعانات گازی مجاور شهر عسلویه در حین بازدید میدانی دارای بو بود که اقدامات قضایی به دلیل عدم کنترل بو توسط متولیان در این رابطه انجام شده که در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: مورد بعدی که انتشار بو از آن ثبت شد از محل شکستگی آب برگشتی دو تا از فازهای پالایشگاهی بوده که بخشی از آب برگشتی نشت کرده و بر روی مسیر خطوط لوله کریدور شرقی جریان پیدا کرده است و با توجه به اینکه خروجی تصفیه‌خانه ناقص آن پالایشگاه به این جریان متصل است حاوی بوی مواد هیدروکربنی می‌باشد.

این مقام مسؤول عنوان کرد: با تغییرات جهت جریان باد بوهای منتشر شده به سمت شهر عسلویه و نخل تقی هدایت می‌گردد که غالباً مقطعی می‌باشد.

مؤذنی گفت: شهر بیدخون به‌واسطه نزدیکی به پالایشگاه و قرار گرفتن در مسیر جهت باد غالب متأسفانه بیشترین آلودگی را دریافت می‌کند که پالایشگاه مذکور که دارای مشکلات بنیادی حین ساخت می‌باشد علت اصلی آن است.

وی بیان کرد: در این رابطه پیشنهاد طرح موضوع تبصره ١ ماده ١٢ قانون هوای پاک ارائه شده است، با عنایت به تصویب تصفیه‌خانه‌های تکمیلی در کارگروه ملی عسلویه و پیگیری‌ها ماهانه روند پیشرفت پروژه‌ها وفق مصوبه دولت در آبان ۹۹ امیدواریم کلیه موارد مرتبط با بوهای منتشر شده از حوضچه‌های فاضلاب‌ها و خروجی تصفیه‌خانه‌ها برطرف شود.

محیط‌زیست پیگیری است

فرهاد قلی‌نژاد اظهار داشت: کلیه منابع انتشار بوی نامطبوع در شهرستان‌های کنگان و عسلویه در دو سال اخیر شناسایی و راهکارهای لازم به صنایع ارائه که به دلیل عدم انجام اقدامات توسط برخی از متولیان صنایع با شکایت محیط‌زیست پیگیری حقوقی نیز آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر توضیح داد: موضوع کنترل بوی نامطبوع در پروژه‌های طرح جامع رفع و کاهش آلودگی‌های منطقه که مصوب هیئت دولت شده است وجود دارد و حتماً باید در اجرای پروژه‌های مذکور تسریع شود.

وی افزود‌: موضوع آلودگی هوای و بوی نامطبوع روزهای اخیر نیز پیگیری و باید صنایع منطقه اقدامات فوری انجام دهند و محیط‌زیست موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین