تاریخ انتشار:۱۴:۱۶ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
عصر دنا: مدیران منابع طبیعی و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد به منظور جلوگیری از خسارت آتش‌سوزی به جنگل‌ها و مراتع استان نشست تشکیل داده و تدابیر لازم را اتخاذ کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

با اغاز فصل بهار و گرم شدن هوا امکان وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان به مانند سال‌های گذشته وجود دارد که دستگاه‌های مربوطه منابع طبیعی و محیط زیست نشستی ترتیب دادند تا علاج واقعه را قبل از وقوع کرده باشند.

غلام‌حسین حکمتیان‌اصل گفت: اختلافات عرفی، آتش‌سوزی پس‌چراهای کشاورزی، آتش‌زدن بیشه‌زارها برای مبارزه با گونه‌های مهاجم،بی احتیاطی گردشگران، آتش‌سوزی ناشی از تابش نور خورشید و عوامل انسانی بیشترین علت آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر مبنای تبصره ذیل ماده ۴۷ قانون حفاظت از جنگل‌ها، تمام دستگا‌ه‌ها اعم از آتش‌نشانی، نیروهای نظامی و انتظامی باید امکانات خود در زمان حریق را در اختیار محیط زیست و منابع طبیعی قرار دهند.

همچنین سید اسدالله هاشمی با بیان اینکه امسال وقوع آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های طبیعی محتمل است، گفت: برنامه‌ریزی و پیش‌بینی امکانات و تمهیدات لازم برای مهار آتش‌سوزی انجام شود و از ظرفیت منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست در سریعترین زمان ممکن استفاده شود.

گفتنی است تهیه امکانات لازم برای اطفاء حریق و قراردادن در اختیار نیروهای داوطلب، ایجاد اسکان هلی برد و نیروهای داوطلب، آموزش‌های لازم به مردم از طریق رسانه ملی، تقویت و ترغیب مرتعداران برای پیشگیری از آتش سوزی ها، آموزش های لازم به امدادگران و دوستداران طبیعت از جمله موارد پیشنهادی برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی سال جاری در این حوزه بود .

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.