تاریخ انتشار:۲۳:۲۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:
عصر دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی از شناسایی نخستین مورد کرونا انگلیسی در استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

دکتر پرویز یزدان‌پناه ار شناسایی اولین مورد کرونا انگلیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 449 نفر رسیده است

وی افزود: هم اکنون 135 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 38 نفر مبتلای قطعی و 8 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 24925 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از 928 نمونه نمونه دریافت شده که حدود 9 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و بهمئی و بقیه در سایر شهرستان های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان، خاطر نشان کرد: یکی از هم استانی ها که ٣٤ ساله بود در تاریخ ٩٩/١١/٤ با تشخیص بیماری غیرکرونایی در اهواز بستری و در تاریخ ٩٩/١١/١٨ با رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص و به خانه اش در دهدشت مراجعه می نماید و تا ٩٩/١١/٢٤ در منزل تحت درمان بوده است.

وی ابراز داشت: این بیمار در روز ٩٩/١١/٢٥ به بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت مراجعه و باتشخیص کرونا و درگیری ریوی بستری می شود. بدلیل وخامت اوضاع در تاریخ ٩٩/١١/٢٩ به بیمارستان شهید جلیل انتقال داده می شود و روز ٩٩/١٢/٨ در بخش مراقبت های ویژه فوت می نماید.

دکتر یزدانپناه اضافه کرد: با شک به کرونای انگلیسی نمونه مرحوم به تهران فرستاده شد که جواب نمونه مثبت بود.وضعیت کرونایی استان در یک شرایط شکننده و ناپایدار قرار گرفته است که در صورت عدم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تبعات خطرناکی در پیش روی مردم استان است.

وی نسبت به پرهیز از عادی‌انگاری شیوع کرونا و احتمال بازگشت موج جدید بیماری هشدار داد و گفت: سیر صعودی کنونی اگر ادامه یابد، موج جدید شیوع کرونا در استان آغاز می شود و در ایام قبل از عید به اوج خواهد رسید.

برچسب ها: کرونای انگلیسی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.