کد خبر: ۱۶۱۵۰
تاریخ انتشار:۱۹:۳۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: وزیر اطلاع‌رسانی لبنان گفت: ۱۹ نفر در ارتباط با قضیه انفجار بیروت بازداشت شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش"عصر دنا"؛ وزیر اطلاع‌رسانی لبنان با بیان اینکه ۱۹ نفر در ارتباط با قضیه انفجار بیروت بازداشت شده‌اند، گفت در صورتی که تحقیقات محلی به جایی نرسد، از خارج کمک خواهیم گرفت.

«منال عبدالصمد»، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان می‌گوید تعداد دیگری از افرادی که متهم به دست داشتن در انفجار بیروت بودند، بازداشت شده‌اند.
او امروز جمعه در گفتگو با شبکه الجزیره قطر گفت که تاکنون ۱۹ نفر در ارتباط با انفجار مذکور بازداشت شده‌اند که در بین آن‌ها، مدیران کل فعلی و سابق نیز وجود دارند.
دیروز دادگاه قضایی نظامی لبنان از بازداشت ۱۶ فرد مظنون به کوتاهی و بی‌توجهی در قضیه انفجار بندر بیروت خبر داد و گفت که آن‌ها تحت بازجویی هستند.
عبدالصمد همچنین از احتمال درخواست کمک از خارج برای انجام تحقیقات در قضیه انفجار خبر داد و گفت که اگر تحقیقات محلی به نتیجه مطلوبی نرسید، ما موضوع تحقیقات بین‌المللی را با هیأت وزیران مطرح خواهیم کرد. او گفت که پنج روز مهلت وجود دارد تا تحقیقات به نتیجه‌ای برسد.
وزیر اطلاع‌رسانی لبنان همچنین از احتمال استعفای خود خبر داد و گفت: «اگر دولت نتواند حقوق شهروندان را تضمین کند، هر آن احتمال دارد من استعفا بدهم».
دیروز سفیر لبنان در اردن به دلیل اهمال در قضیه انفجار بیروت از سمت خود استعفا داد.
انفجار بندر بیروت طی این هفته باعث تخریب گسترده این بندر و واردشدن خسارت‌های جدی به تعدادی از منازل در پایتخت لبنان شده و بیش از ۱۵۰ تن تا این لحظه فوت کرده و بیش از پنج هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.