تاریخ انتشار:۲۲:۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر مدیری که در مراسمات شرکت کند و گزارش آن برسد به تخلفات اداری معرفی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش"عصر دنا"؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود با توجه به اینکه ۳ شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند، مردم بیش از گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.
"حسین کلانتری" در نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، افزود: ۳ شهرستان اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند و باید بیش از گذشته بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان نظارت داشت.
وی خواستار افزایش تیم‌ها و ساعات بازرسی از صنوف و اماکن عمومی شد و تصریح کرد: کار از برخورد‌های گفتمانی ساده عبور کرده، کسی که پنج ماه است پیام را نگرفته و دستور العمل‌ها را رعایت نمی‌کند باید با او برخورد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما در وضعیت هشدار قرار دارد، اظهار کرد: این وضعیت برای ما پیام دارد و آن این است که هر شهروندی که برای جان خود و هم نوعانش ارزش قائل است باید به رعایت دستور العمل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشد.
کلانتری تاکید کرد: در صورتی می‌توانیم امیدوار باشیم که شیب ابتلا به کرونا در استان نزولی شود و مرگ و میر کاهش یابد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به مرز بالای ۹۰ درصد برسد، اما هنوز به این آمار نرسیده ایم.
وی با تاکید بر اینکه ارزیابی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی صنوف از جمله میوه فروشی ها، پاساژها، بنگاه‌های اتومبیل، فروشگاه‌های بزرگ و پایانه‌ها در اولویت است، ادامه داد: صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، باید تشویق شوند و آن‌هایی که عملکرد خوبی ندارند، پلمپ شوند و در صورتی که با این صنوف برخورد نشود با متولیان امر برخورد می‌کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌های متولی خواست با حساسیت و جسارت بیشتر و بدون تعارف با صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود و با اشاره به تجمع باغ داران در روز‌های گذشته، بیان کرد: ۱۸۰ باغ، سال‌ها بدون مجوز کار کرده‌اند.
کلانتری خاطرنشان کرد: بدترین قسمت این ماجرا این است که متخلف اکنون مدعی است.
وی از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خواست به جد پیگیر افزایش تیم‌های بازرسی در مرکز استان و افزایش تعداد ساعات بازرسی از صنوف و اماکن عمومی شوند و تصریح کرد: کار از برخورد‌های گفتمانی ساده عبور کرده، کسی که پنج ماه است پیام را نگرفته و دستور العمل‌ها را رعایت نمی‌کند باید با او برخورد شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار پلمب صنوفی شد که هنوز در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام نکرده‌اند و اظهار کرد: تاکنون اقدام شایسته‌ای از سوی راهداری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندیده ایم و از رعایت پروتکل‌ها توسط این دستگاه رضایت ندارم.
کلانتری با بیان اینکه وضعیت رعایت پروتکل‌ها در پایانه‌ها مطلوب نیست و باید ساماندهی شود، بیان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که رعایت پروتکل‌ها در بانک‌ها هم کاهش داشته که لازم است شورای هماهنگی بانک‌ها این موضوع را بررسی کند.  
وی در رابطه با مدیرانی که در مراسم‌های ترحیم، عروسی‌ها و هرگونه تجمع حضور می‌یابند، تاکید کرد: هیچ مدیر و کارمندی که مسئولیتی به عهده دارد، حق حضور در مجامعی که منجر به شیوع کرونا می‌شود را ندارد و چنین افرادی شناسایی و به دادگاه تخلفات اداری معرفی می‌شوند حتی اگر این افراد معاونین من باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به یک فرهنگ تبدیل شود، ادامه داد: در رابطه با موضوع کنکور هم جلسه‌ای با محوریت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری و با حضور رؤسای دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های ذی ربط تشکیل و همه جوانب کار سنجیده شود.
کلانتری با اشاره به اینکه معدل استان در برگزاری آزمون‌های اخیر مطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: باید آسیب‌ها و معایب آن آزمون‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارشناسی شده و در برگزاری این آزمون‌ها تکرار نشود.
وی تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگام باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مدتی است که ارسال پیامک ترحیم ممنوع شده است، اظهار کرد: ارسال پیام‌های ترحیم در فضای مجازی و دعوت مردم به مرگ امر پسندیده‌ای نیست و با این افراد برخورد خواهد شد.
کلانتری با بیان اینکه ما نیز نگران معیشت مردم هستیم، بیان کرد: سلامت مردم بر تامین معیشت آن‌ها ارجحیت دارد و برای هرگونه برگزاری نمایشگاه باید ابتدا وضعیت موجود توسط ستاد کرونای استان سنجیده شود و در صورت مساعد بودن شرایط، اجازه برپایی نمایشگاه صادر می‌شود.
وی تاکید کرد: محدودیت‌هایی وجود دارد، ولی مدیران باید با جسارت راهکارهای رفع این محدودیت‌ها را عملیاتی کنند و همه این کار‌ها برای حفظ جان و سلامت مردم است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برگزاری آئین عزاداری در ماه محرم، ادامه داد: مرجع ما دستور العمل‌های ستاد ملی کرونا خواهدبود.
به گزارش"عصر دنا" به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار مشارکت و همکاری خبرنگاران در راستای فرهنگ سازی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.