کد خبر: ۱۶۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۳۴ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هماهنگی و دستور مراجع قضائی، طی حکم تفتیش، لاشه یک رأس کل به همراه ۲ قبضه اسلحه ساچمه زنی و گلوله زنی از منزل متخلف کشف و ضبط شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش "عصر دنا" به نقل از مهر؛ سید اسد الله هاشمی گفت: یک هفته بعد از دستگیری ۳ شکارچی غیر مجاز به همراه لاشه ۲ رأس بز کوهی و یک قبضه اسلحه کلاشینکف ۳۰ تیر غیر مجاز، توسط یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان دنا، این بار با هماهنگی مراجع قضائی و انتظامی از منزل متخلفی دیگر لاشه یک رأس کل شکار شده کشف و ضبط شد.

هاشمی تصریح کرد: محیط بانان پارک ملی و منطقه حفاظت شده، دنا دیروز عصر یکشنبه، دوازده مرداد ۹۹، حین گشت و پایش در منطقه میمند شهرستان دنا، متوجه صدای شلیک تیر می‌شوند.

وی ابراز داشت: با توجه به نزدیکی شب و همجواری منطقه با جاده آسفالت دو نفر متخلف لاشه شکار را برداشته و با استفاده از یک دستگاه خودروی سمند، فوراً" از منطقه متواری می‌شوند

هاشمی گفت: با توجه به شناسایی متخلفین توسط محیط بانان، امروز صبح به دستور مراجع قضائی و با هماهنگی مراجع انتظامی، طی حکم تفتیش، لاشه یک رأس کل وحشی به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی و یک قبضه ساچمه زنی از منزل این متخلف کشف و ضبط شد.

هاشمی با بیان اینکه با متخلفین زیست محیطی بشدت برخورد قانونی می‌شود، اظهار کرد: با تشکیل پرونده‌ای، آلات مکشوفه جرم به همراه متخلف، برای اعمال قانون به مراجع قضائی ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به جریمه حقوقی ۲۵ میلیون تومانی برای این متخلفین اشاره کرد و گفت: مطابق قانون برای شکار یک رأس کل (پازن) ۲۵ میلیون تومان قانون گذار جریمه لحاظ نموده و این جدای از جریمه کیفری جرم می‌باشد.

هاشمی در پایان ضمن تشکر از همکاری خوب مراجع قضائی و انتظامی گفت: متخلفین شکار و صید هشدار‌های محیط زیست را جدی گرفته و دست از تهدید گونه‌های حیات وحش بردارند و بدانند که این اداره بر اساس قانون با متخلفین بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد کرد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
دست محیط بانان درد نکند وواقعا این نسل این حیوانات مهربان دوست داشتنی را نگذارید از بین برود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.