تاریخ انتشار:۱۹:۰۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛
عصر دنا: مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح رایگان خدمات دامپزشکی در دهه امامت و ولایت در مناطق صعب العبور و کم برخوردار استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش "عصر دنا"، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح رایگان خدمات دامپزشکی در دهه امامت و ولایت در مناطق صعب العبور و کم برخوردار استان خبر داد.

"دکتر عبدالله بهمنش" در حاشیه جلسه هماهنگی اجرای طرح بهداشتی دامپزشکی بمناسبت اعیاد قربان و غدیر در مناطق محروم و صعب العبور کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط کرونایی و مشکلات مناطق دورافتاده در دسترسی به مراکز درمانی دامپزشکی، برای اولین بار در کشور و به ابتکار این استان طرح رایگان بهداشتی دامپزشکی در مناطق محروم و صعب العبور استان طی هفته امامت و ولایت اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: در این طرح از شهرستان‌های ۸ گانه استان به فراخور روز‌های این هفته، مناطق روستایی و عشایری که به لحاظ امکانات و دسترسی به خدمات بهداشتی در محرومیت بسر برده احصاء و با حضور مسئولین شهرستانی خدمات معاینه، درمان، سمپاشی اماکن دامی، اهداء بسته‌های دارویی و سموم رایگان به همراه آموزش‌های چهره به چهره ارائه خواهد شد.
مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای طرح قربان تا غدیر را علاوه بر صیانت از سرمایه‌های دامی، کمک به اقتصاد دامپروری عنوان کرد و اظهار داشت: این امر از طریق کاهش هزینه‌های درمانی دامداران محقق خواهد شد.
به گزارش" عصر دنا" به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، دکتر بهمنش از حضور دکتر دامپزشک،  کارشناس بهداشتی به همراه تکنسین‌های دامپزشکی در اجرای بهینه این طرح نو و ابتکاری خبر داد و تاکید کرد: فعالیت‌های دامپزشکی در ارتقای سلامت در حوزه فرآورده‌های خام دامی و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان از نقش قابل اهمیتی برخوردار است.
گفتنی است، کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر برخورداری از ظرفیت بالای جمعیت طیور، آبزیان و زنبور عسل، دارای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۵ هزار راس دام سنگین است و یکی از قطب‌های دامپروری در جنوب کشور به حساب می‌آید.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.