تاریخ انتشار:۲۱:۵۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۹
عصر دنا: دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتصاب یکی از نامزد‌های رد صلاحیت شده انتخابات مجلس در جهاد دانشگاهی هیچ نشانی از حرکت این مجموعه انقلابی به سمت اهدافی که برشمرده شده، ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، امید مظلوم، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویر احمد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است که از اهداف والای آن ترویج فرهنگ وهنر اسلامی، مقابله با غربزدگی، انجام تحقیقات کاربردی، پیگیری طرح‌های تحقیقاتی جهاد، ارائه خدمات علمی-فنی، حمایت از دانشجویان و پژوهشگران مستعد است.

مظلوم در ادامه مطرح کرد: سال هاست مسئولین استانی کهگیلویه و بویراحمد این اهداف را از یاد برده اند. این نهاد انقلابی را که می‌توانست نقش مهمی در راستای برون رفت استان از محرومیت ومشکلاتی عدیده‌ای که گریبان گیر آن شده ایفا کند، اما متاسفانه آن را چند سالی است حیات خلوت جریانات سیاسی کرده اند و از ماموریت ذاتی خودش کاملا دور کرده اند و به یک اداره سیاسی تشکیلاتی تبدیل شده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهاد‌های انقلابی است که انقلابیون آن را رها کرده اند بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی جهادی در این نهاد انجام می‌شود، ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد محل رفت و آمد سیاسیون و احزاب شده است که این امر موجب رنجش طیف انقلابی علمی فرهنگی استان شده ونگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده واین نگرانی با اخباری که اخیرا در بین همگان زمزمه می‌شود چند برابر گشته.

وی افزود: انتصاب یکی از نامزد‌های رد صلاحیت شده انتخابات مجلس در این نهاد هیچ نشانی از حرکت این مجموعه انقلابی به سمت اهدافی که برشمرده شد ندارد.

مظلوم بیان کرد: اگرچه رد صلاحیت فقط مختص حضور در انتخابات هست و فی نفسه نمی‌تواند تعیین کننده باشد، اما فرد مورد نظر در آخرین مناظره خود در دانشگاه آزاد دهدشت تمام اصول و ارکان‌های اساسی و قانونی نظام را زیر سئوال بردند و نشان دادند به بسیاری از بنیاد‌های نظری نظام اعتقادی ندارند. اما حال انتخاب این شخص برای نهادنامبرده شده که باید این مجموعه را به سمت اهدافش و ترویج فرهنگ انقلابی اسلامی جهادی وضدغربی حرکت دهد نشانی دیده نمی‌شود و همچنان این مجموعه را به حالتی که قرار دارد نگاه خواهند داشت.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: تکه گمشده دیگر این پازل وجه علمی و سابقه علمی است. منصبی که هرشخصی برای آن انتخاب می‌شود یکی از ویژگی‌های مهمی که باید داشته باشد سابقه وشهرت علمی ودانشگاهی است.

وی در ادامه گفت:، اما آیا این انتخاب شهرت علمی بیشتری دارد یا شهرت سیاسی؟ آیا این انتخاب دانشگاه را از سیاست زدگی به دور می‌کند یا خیر؟ مگر گفته‌های رهبر فرزانه‌ی اتقلاب را مبنی بر سیاست زده نبودن دانشگاه‌ها فراموش کرده ایم یا اگر به یاد داریم چرا عمل نمی‌کنیم وبه آن بی توجه هستیم مگر اجرای دستورات، ولی جزء واجبات نیست؟

مظلوم در خاتمه خاطرنشان کرد: امید است مسئولین ذی ربط نگاهی به اساسنامه این نهاد (جهاد دانشگاهی) داشته باشند تا بتوانند در تصمیماتی که می‌خواهند اخذ کنند در راستای تحقق اهداف این مجموعه و سازگار با اساسنامه آن باشد.
برچسب ها: امید مظلوم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.