تاریخ انتشار:۱۹:۵۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۹
عصر دنا: آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و بر خلاف سالهای گذشته که تمامی آثار ارسالی به جشنواره تجلیل می شدند امسال داوری آثار با دقت و حساسیت زیاد انجام و تنها آثاری که معیارهای لازم را داشتند به عنوان برگزیده معرفی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ظهر امروز پنجشنبه در سالن شهید شوشتری سپاه فتح استان با حضور عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی و احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرم‌دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان، فخرالدین رضایی رئیس بسیج رسانه استان و برخی مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد .

خبرنگاران ایرنا در بخش تیتر دو عنوان دوم و شایسته تقدیر و در بخش گزارش و مصاحبه عنوان اول را کسب کردند.

اسامی برگزیدگان جشنواره به شرح زیر است:

بخش تیتر:

از میان تیترها ارسالی به جشنواره سه تیتر «ظرفیتی اشتغال‌زا با رنگ و لعاب عاشقانه» در مورد تولید گل رز در استان کهگیلویه و بویراحمد، تهیه شده مرضیه غلامی و منتشر شده از باشگاه خبرنگاران جوان،«مرثیه بر خاک مدفون زیر آب» در مورد احداث سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد، تهیه شده توسط خانم فاطمه رشیدی از خبرگزاری ایرنا و«آتش تاریخ‌سوز در بلادشاپور» در مورد بافت تاریخی و قدیمی شهر دهدشت، تهیه شده توسط خانم طیبه‌سادات سعادتی‌نیک، از خبرگزاری فارس توسط هیئت داوران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

سه تیتر گزارش آقای اسماعیل میری درمورد معرفی جوانان موفق لنده ای در قالب مشاغل آزاد از سایت خبر لنده، گزارش« سیلی سیل»  آقای حمید جهان در مورد سیل و باران‌های امسال از خبرگزاری ایرنا و خبر آقای عیسی فتحی از خبرگزاری ایسنا با تیتر «قهر ۱۴ ساله کهگیلویه و بویراحمدی‌ها با سینما» درمورد سینماهای استان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

بخش خبر:

هیات داوران خبر خبرگزاری فارس با تیتر «کلبه فرسوده‌ای به‌نام دبستان/ رنج بچه‌های قنات از راهی که طی می‌کنند» در مورد کمبود فضاهای آموزشی در استان را به عنوان رتبه اول، خبر خبرگزاری فارس با تیتر «پاسخ ضرغامی به ادعای گم شدن ۹۴۷ میلیون دلار/ خواب‌زده را نمی‌توان بیدار کرد» درمورد جواب عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صدا و سیما به ادعای مطرح توسط رئیس جمهور را به عنوان رتبه دوم انتخاب کردند.

همچنین هیئت داوران سایت محلی صبح زاگرس و نمایندگی خبرگزاری ایسنا در کهگیلویه و بویراحمد را به دلیل پوشش متنوع اخبار شایسته تقدیر دانستند.

بخش گزارش:

هیئت داوران از میان آثار ارسالی به جشنواره گزارش «تاراج اقتصاد ملی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد» در مورد قاچاقچیان کالا یا همان خودروهای معروف به شوتی، تهیه شده توسط آقای مسعود علیزاده و خانم فاطمه رشیدی و منتشر شده در خبرگزاری ایرنا را به عنوان رتبه اول، گزارش آیین‌های سنتی محرم در کهگیلویه و بویراحمد؛ «از نوای جانسوز شروه خوانی زنان تا حلیم پزی» تهیه شده توسط حمید جهان و منتشر شده در خبرگزاری ایرنا را به عنوان رتبه دوم و گزارش «تاکتیک جذب جوانان از تکنیکی‌ترین امام جمعه ایران» درمورد حجت الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه بخش کبگیان شهرستان بویراحمد تهیه شده توسط آقای داریوش بهنیا و منتشر شده در خبرگزاری فارس را به عنوان رتبه سوم انتخاب کردند.

بخش گفت و گو:

از میان آثار ارسالی در این بخش هئیت داوران، گفت‌وگوی خانم فاطمه رشیدی با خانم الهام حسینی موردراز، مدرس دانشگاه گردشگری و کارشناس‌ارشد فرش و با تیتر «رنگ و رج در گذر زمان» منتشر شده در خبرگزاری ایرنا را به عنوان رتبه اول، گفت‌وگوی مرضیه جوشن با مریم گشتاسبی همسر شهید یارمحمد کشاورز با تیتر «روایت تسنیم از سختی‌ها و رنج‌های یک همسر شهید؛ زنی که هم پدر بود و هم مادر» را به عنوان رتبه دوم و گفت و گوی پیمان فرامرزی با مژگان منصوری مدیرعامل آب معدنی ساتراپ با عنوان پای «درد و دل های یک بانوی صنعتگر؛ ۵۰۰ میلیون وام گرفتم، ۱.۵ میلیارد پس دادم» را به عنوان رتبه سوم انتخاب کردند. 

بخش یادداشت و مقاله:

از میان آثار ارسالی به جشواره، هئیت داوران آقای سعید آتشبار را به خاطر دو یادداشت و سرمقاله «حکمرانی مختار، امتداد عدالتخواهی ابوذر» و «دیشموک و آسیبی فراتر از متن» حائز رتبه اول دانست و رتبه دوم در این بخش را به خانم رفعت کاظمی برای «یادداشت جنگی که بود، جنگی که هست!» اختصاص داد. همچنین هئیت دوارن در این بخش اثری را حائز رتبه سوم ندانستند.

بخش عکس و موشن‌گرافیک:

هئیت داواران از میان آثار ارسالی به این جشنواره در بخش ویژه با موضوع «گام دوم انقلاب اسلامی» هیچ‌کدام از آثار را حائز رتبه ندانست.

گفتنی است که چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان کهگیلویه و بویراحمد از اول آذر ۹۸ آغاز شد و خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری استان فرصت داشتند تا پایان آذر حداکثر تعداد ۵ اثر برگزیده خود را در بخش‌های خبر، یادداشت، گزارش، مصاحبه و تیتر به دبیرخانه تحویل دهند، در مجموع ۲۰۰ اثر به دبیرخانه  این جشنواره ارسال شد.
 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.