کد خبر: ۱۵۹۴۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار:۲۱:۴۱ - ۱۱ تير ۱۳۹۹
عصر دنا: در تازه‌ترین دستورالعمل کرونایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گروه‌های هدف غربالگری آزمایشگاهی اعلام شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش « عصر دنا » در تازه‌ترین دستورالعمل کرونایی، گروه‌های هدف غربالگری آزمایشگاهی، از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام شده است.
مطابق با این مصوبه، افراد علامتدار بالای ۶۰ سال، افراد در تماس با بیمار باشرط سنی ۶۰ سال به بالا، زندانیان علامتدار و کارکنان زندان که با بیمار در تماس مستقیم بودند، معتادین متجاهر علامتدار و کارکنان مراکز ماده ۱۶ و افراد در تماس مستقیم با بیمار، مددجویان سامانسراها، مراکز نگهداری معلولین و سالمندان و کارمندان این مراکز که در تماس مستقیم با بیمار بودند، پرسنل شاغل در بخش‌های ویژه کووید ۱۹، اتباع خارجی علامتدار ساکن در مهمان شهر‌ها و اتباع داخلی علامتدار وارد شده از کشور‌های با شیوع بالا، هدف غربالگری اولیه آزمایشگاهی هستند.
بر اساس این دستورالعمل ابلاغی، ازجوانان دارای شرایط مساعد جسمی و فاقد بیماری‌های زمینه‌ای حتی در صورت علامتدار بودن، تست کرونا بعمل نخواهد آمد. همچنین یک منبع آگاه مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، صراحتا این موضوع را تصدیق کرد.
در راستای اجرای دستورالعمل مذکور، دانشگاه یاسوج به روسای شبکه‌ها و مراکز بهداشت بویر احمد هشدار داد که مطابق با اندیکاسیون‌های نمونه گیری موجود در دستورالعمل رفتار شود و چنانچه در نمونه گیری‌ها خلاف آن صورت گیرد، باید پاسخگوی ضرر‌های مالی به دانشگاه یاسوج باشند.
در این ابلاغیه، علت تحدید گروه‌های هدف غربالگری چنین عنوان شده است: با توجه به محدودیت دسترسی به تجهیزات نمونه گیری و کیت‌های تشخیصی، دشواری روش نمونه برداری و خطر انتقال بیماری در حین نمونه برداری، در حال حاضر تعداد محدودی از موارد در لیست غربالگری اولیه آزمایشگاهی هستند.
 
فقط از این گروه ها تست کرونا گرفته شود

تصویب و اجرایی شدن این ابلاغیه در حالی صورت می‌گیرد که با توجه به سیر صعودی ابتلای روزانه در استان و زرد اعلام شدن وضعیت کرونایی آن، بیماریابی سریع، جامع و درست اهمیت ویژه‌ای دارد و در صورت نادیده گرفتن جوانان که از قضا آمار بالایی را هم در میان مبتلایان به خود اختصاص داده اند، کنترل و نزولی شدن شیب کرونا در استان، بعید به نظر می‌رسد.
با توجه به خفیف و یا فاقد علامت بودن بیماری در اکثریت جوانان، عدم تشخیص قطعی و به موقع ابتلای آن‌ها از سوی آزمایشگاه ها، می‌تواند به قیمت ابتلای ده‌ها کودک، جوان و سالمند در خانواده و اطرافیان آن‌ها تمام شود.
همچنین طبق اعلام رسمی از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، جشن‌های عقد و عروسی مهم‌ترین کانون سرایت بیماری است. حال آنکه پای ثابت این قبیل جشن‌ها همان جوانانی هستند که هدف غربالگری تشخیص کرونا نبوده اند، و حضور یک جوان مبتلا به کرونا در این مراسم ها، برای رکوردزنی در آمار ابتلای روزانه کرونا کافیست.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
خب چرا تالارها و سالن ها رونمیبندین ..
شاهرخ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
اگه واقعاهدف مهارکروناست بایدیک باردیگه مهدودیت هااعمال شود و قاطع وسختگیرانه اجرایی شود
و اینکه یه گروه خاص تست گرفته شود و بقیه رو نه مشخصه که هدف فقط پایین نشان دادن امار است در صورتی که اگه شخصی مثبت باشه و ندونه باعث پخش و شیوع بیشتر میشه و این یک سیاست غلطه
و اگه امار روزانه بدن مردم یه کم میترسن و رعایت میکنن و این نیاز به مطبوعات و اطلاع رسانی قویست...
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
گچساران. تا دکتر صیدی مسول بود همه چیز خوب کنترل میشد حالا یه شخص بی تجربه که حتی پزشک نیست گذاشتن مسول چی از کنترل و شیوع بیماری میدونه هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته،گچساران بی صاحب
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
کامنتهای مردمی زیر مصاحبه های مسولین خصوصا یزدان پناه التماس مردم جهت اعمال محدودیت بود اما نوشدارو بعد مرگ سهراب
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
این روزها شلوغ ترین و آلوده ترین اماکن بانکها و دفاتر پیشخوان هستن که ملت جهت افتتاح حساب واسه فرزندان و دریافت کد بورسی و سجام در این اماکن ازدحام بی حد و اندازه ای بوجود آوردن
تنها راه هم بستن دفاتر پیشخوان هست
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
من ۲۵سالمه علام کرونا هم دارم گلو درد سردرد تنگی نفس بویایی و چشایمو هم از دست دادم هر جا رفتم گفتن ازمایش ازت نمیگیرم گفتن برو ازمایش خون بده ک خودم میدونم ک از مایش خون واسه کسایی ک سه ماه پیش کرونا گرفتن و خوب شدن ب درد من نمیخوره،ب قران تو شهر و فروشگاه ها میگردم بالای صد نفرو بیمار میکنم نو کتابخونه هم میرم ک بالای ۱۰۰نفر پرسنل داره گی تو کشورتون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار