تاریخ انتشار:۲۰:۳۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۹
یک منبع آگاه در گفتگو با «عصر دنا»:
عصر دنا: یک منبع آگاه خبر داد: براساس دستورالعمل‌های جدید از افرادی که دارای عدم بیماری زمینه ای، ورزشکار، جوان، سالم و حال جسمانی مساعد باشند، حتی اگر علائم کرونا هم داشته باشند، تست گرفته نمی‌شود و فقط به این افراد توصیه میشود که در خانه قرنطینه و استراحت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
براساس گزارشات اختصاصی رسیده به عصردنا، منبعی آگاه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از عدم گرفتن تست کرونا از افراد جوان، سالم و حتی میانسالان بدون مشکل خبر داد.

وی افزود: براساس دستورالعمل‌های جدید از افرادی که دارای عدم بیماری زمینه ای، ورزشکار، جوان، سالم و حال جسمانی مساعد باشند، حتی اگر علائم کرونا هم داشته باشند، تست گرفته نمی‌شود و فقط به این افراد توصیه میشود که در خانه قرنطینه و استراحت کنند. این درحالی است که تاکنون اکثر مبتلایان را اقشار جوان، پرانرژی و دارای رفت و آمد زیاد تشکیل داده اند. با پروتکل‌های دستوری جدید از افراد دارای بیماری زمینه ای، سنین بالا، فشار خون و قند خون تست گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به موج دوم شیوع کرونا در استان به نظر می‌رسد این تصمیم کاملا در تضاد با طرح بیماریابی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در موج اول کرونا می‌باشد که بخوبی روند شیوع را کند کرده بود. افراد جوان و پر انرژی دارای علائم مثبت پنهان در کنار مراسمات عروسی و عزا و عدم پوشیدن ماسک علل اصلی ابتلاء و شیوع سایر افراد استان به بیماری کرونا می‌باشد. به نظر می‌رسد این طرح دانشگاه علوم پزشکی خود باعث افزایش تعداد مبتلایان آن هم از نوع مبتلایان مشکل دار شده است.

این منبع آگاه افزود: تقریبا روزانه به صورت میانگین حدود ۳۰ مبتلا به کرونا در استان داریم که این تعداد در برخی روز‌ها افزایش و گاهی اوقات کاهش می‌یابد. هر عددی بغیر از این قطعا اشتباه و ناشی از نگاه نادرست آماری می‌باشد. تا امروز متاسفانه آی سی یو‌های ما وضعیت خوبی ندارند و به عنوان مثال در بیمارستان شهید جلیل ۳ نفر در آی سی یو بستری هستند. متاسفانه تعداد مراجعه کنندگان در شهر یاسوج روبه افزایش است و حداقل ۱۵۰ تن در روز به بیمارستان‌های یاسوج برای تست و شبه علائم مراجعه میکنند در حالی در سایر شهرستان‌ها به نسبت جمعیت، وضع به همین منوال می‌باشد.

وی در پایان گفت: بیشتر کسانی که از شهر‌های همجوار از جمله خوزستان، فارس و بوشهر وارد استان شده اند تاثیر چندانی در شیوع کرونا در استان نداشتند و عمدتا خانواده بستگان و مبتلایان قبلی باعث سرایت به دیگران شده اند، ولی به هر شکل باید جوانب احتیاط را رعایت کرد. البته چند نفر از همکاران ما که به شهر‌های همجوار مسافرت کرده بودند، به کرونا مبتلا شدند که تدابیر شدید بهداشتی برای این عزیزان انجام گرفته است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.