تاریخ انتشار:۱۰:۲۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عصر دنا: کارخانه نشاسته یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت ۳۰ سال هنوز وارد مدار تولید نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج سال 1369 راه اندازی شد، ولی هنوز فاز تولید نشاسته و گلوکز آن وارد مدار تولید نشده است.

بدون شک یکی از مهم‌ترین واحدهای تولیدی-صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد کارخانه آرد، نشاسه و گلوکز یاسوج وابسته به سازمان اقتصادی کوثر بوده که تعدادی از فرزندان جامعه ایثارگری در آن مشغول کار هستند.

به دلیل بی‌تدبیری‌های مدیریتی در سال‌های اخیر این واحد صنعتی با  مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده تا جایی که با برآورد اولیه به مراتب کمتر از ارزش واقعی اراضی در تملک کارخانه به مزایده گذاشته شد.
 
مدیرعامل کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج می‌گوید: این کارخانه در مدت 6 ماهه شاهد تغییر و جابجایی چهار مدیرعامل بوده  که این خود در مشکلات موجود بی‌تاثیر نیست.

علی وفایی‌مقدم با اشاره به اینکه این واحد تولیدی پتانسیل مناسبی برای رونق و اشتغال دارد، افزود: در صورت راه‌اندازی بخش نشاسته، گلوکز  و خوراک دام، شاهد به‌کارگیری تعدادی از جوانان بیکار هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخش آرد کارخانه با 30 درصد ظرفیت کار می‌کند، ابراز کرد: دستگاه‌ها مستهلک بوده که در صورت نوسازی و افزایش سهمیه با تمام توان به فعالیت ادامه می‌دهیم.

وفایی‌مقدم میزان اعتبار مورد نیاز برای سرمایه در گردش این واحد تولیدی را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های آلمانی فاز نشاسته بعد از 30 سال بلاتکلیفی دیگر از رده خارج شده‌اند در حالی که نشاسته هزینه‌بر ولی سودآور است و می‌توانیم این بخش را با 100 میلیارد ریال وارد مدار کنیم.

وی اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی گلوکز را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تمام دستگاه‌های مورد نیاز خریداری و پلمپ بوده و تنها نیاز به راه‌اندازی دارد.

مدیرعامل کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج تصریح کرد: بیش از 10 میلیارد ریال طلب داریم و 20 میلیارد ریال بدهکاری داریم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.