تاریخ انتشار:۱۲:۰۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
عصر دنا: مدیر واحد سلامت و بهداشت محیط مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون حدود ۲۴ هزار واحد اعم از اقتصادی، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، تجاری و سایر مراکز دینی ومذهبی با ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت کد فعالیت بر اساس رعایت پروتکل های بهداشتی دریافت کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حسین فروزان اظهار داشت: مهلت نام نویسی در این سامانه بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا ساعت ۲۴ روز چهارم اردیبهشت ماه است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی حدود ۳۲ تا ۳۳ هزار واحد باید تا این مدت در استان وارد سامانه وزارت بهداشت شوند و کد فعالیت دریافت کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت صاحبان تمامی صنوف و مشاغل و سایر مجموعه های اداری، اجرایی، ورزشی ، دینی ، اجتماعی اعم از شرکت های دولتی و خصوصی موظف به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت به آدرس Salamat.gov.ir هستند و دریافت کد هستند.

فروزان گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت هر مدیر و مسئول در مشاغل و صنوف مختلف و یا نهادهای اجرایی و آموزشی می توانند تا سقف هشت مورد از فعالیت های زیرمجموعه ای خود را در این سامانه وارد و کد فعالیت دریافت کند.

مدیرواحد سلامت و بهداشت محیط مرکز بهداشت استان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا فعالیت هر گونه صنف اقتصادی، مشاغل و حتی طرح های عمرانی و یا بازگشایی نهادهای آموزشی ، فرهنگی، دینی و ورزشی منوط به نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد فعالیت از سوی نظام سلامت است.

فروزان یاداور شد: دریافت این کد فعالیت و ورود به سامانه وزارت بهداشت تنها مربوط و محدود به مشاغل و فعالیت های اقتصادی که مجوز فعالیت انها اعلام شده نیست و سایر مشاغل و فعالیت های آموزشی، ورزشی، مذهبی و حتی اجرایی نیز مکلف و موظف به ثبت نام و نام نویسی در این سامانه هستند.

مدیر واحد سلامت مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: یکی از مهمترین پارامترها و شاخص های ارزیابی مدیران کل دستگاه های مختلف اجرایی بر میزان ورود به این سامانه هست.

وی همچنین تاکید کرد که بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا و برای تامین سلامت و حفظ جان مردم و همچنین هماهنگی با نهادهای مذهبی و حوزوی و متولیان امر آیین های عبادی و دینی در ماه مبارک رمضان به صورت تجمع جمعیتی برگزار نخواهد شد.

فروزان با بیان اینکه با مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و در راستای طرح فاصله گذاری هوشمند و همچنین رضایت نسبی از رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی صنوف کم ریسک در مرحله نخست مجوز فعالیت اصناف و مشاغل با ریسک متوسط از امروز در سراسر کشور و استان کهگیلویه وبویراحمد نیز صادر شد.

با مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و در راستای طرح فاصله گذاری هوشمند و همچنین رضایت نسبی از رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی صنوف کم ریسک در مرحله نخست مجوز فعالیت اصناف و مشاغل با ریسک متوسط از تاریخ ۳۱ فروردین ماه در کشور و استان کهگیلویه وبویراحمد نیز صادر شده است.

به گفته فروزان فعالیت این مشاغل نیز تا ساعت ۱۸ عصر خواهد بود و در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی بدون شک اقدام به تعطیلی مجدد آنها خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: اماکن مقدس، بقاع متبرکه ، مساجد، حسینیه ها و هر گونه آیین های مذهبی و عبادی در این مکان ها تا ۱۵ اردیبشهت امسال تعطیل است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: حسین فروزان
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.