کد خبر: ۱۵۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۵۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
معاون وزیر بهداشت در یاسوج:
عصر دنا: معاون وزیر بهداشت در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد درخشان کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با کرونا شگفت‌زده شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
معاون وزیر بهداشت در نشست ستاد مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد درخشان کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با کرونا شگفت‌زده شد.
ایرج حریرچی ضمن تقدیر و تبریک به استاندار و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به دلیل اقدامات موثر  و دستاورد‌های چشمگیر مبارزه با کرونا اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در غربالگری با ۹۸ و نیم درصد جمعیت اقدام نموده در حالی که درصد کشوری تا ۸۵ درصد است.
وی با شاره به شروع مرحله دوم غربالگری در استان نیز، تصریح کرد: پیش بینی می‌شد کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌هایی باشد که با توجه به روابط عدیده مردم و آب و هوا شیوع قابل توجهی داشته باشد، اما عامل اصلی وضعیت خوب کنونی استان اقداماتی است که سیستم مدیریتی و علوم پزشکی یاسوج انجام داده است.
وی گفت:  کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌هایی با شیوع کم است و نسبت به متوسط کشوری تقریبا نصف موارد ابتلا را دارد، کمترین میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر را این استان داشته و این افتخار بزرگی است که کمترین تعداد بر اثر کرونا تلفات داشته‌اید.
وی گفت: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی با چنگ و دندان و امکانات محدود به این موفقیت رسیده اند در حالی که یکی از استان‌های کشور با جمعیت چهار و نیم میلیون نفر ظرفیت تست آن‌ها ۲۰۰ نفر در روز است و کهگیلویه و بویراحمد با ۷۰۰ هزار نفر ۳۰۰ تا ۳۵۰ تست روزانه داشته که درخشان است.
معاون وزیر بهداشت گفت: بسیاری از استان‌ها از کسانی تست گرفته‌اند که میانگین سن آن‌ها ۶۵ سال بود،   ولی میانگین تست شما حدود ۴۰ سال بوده است که کار درست را شما انجام دادید.
این مسؤول در ادامه با مقایسه علوم پزشکی یاسوج با علوم پزشکی شیراز که آن‌ها روزانه ۱۵۰۰ تست انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: این اقدام به اضافه تعداد کم فوتی‌ها  و تعداد  ۱۸ بیمار بستری  و این که در‌ای سی یو هیچ بیمار بستری ندارید دستاورد بزرگی است و حتی اگر کمتر از این هم اقدام کرده بودید باز به شما تبریک می‌گفتم.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
حریر چیخبر نداره براش صحنه سازی انجام دادن علوم پزشکی خودش آمار نمیده میگه امنیت ملی خواسته بعد آقای جمالی تکذیب میکنه که همچنین نامه ای وجود نداره
ما که دیگه به علوم پزشکی اعتماد نداریم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.