کد خبر: ۱۵۲۲۶
تاریخ انتشار:۱۳:۳۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به درگذشت خانم رهبر و آقای رمضانی نمایندگان تهران و آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم گفت: تکلیف کرسی‌های آنها در انتخابات اولین میان‌دوره‌ای مجلس در خرداد 1400 مشخص خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به درگذشت فاطمه رهبر و محمدعلی رمضانی دستک نمایندگان تهران و آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم و تعیین تکلیف کرسی آنها در پارلمان گفت: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند انتخابات شوراها نیست؛ چراکه در قانون شوراها علی‌البدل داریم ولی در انتخابات مجلس چنین چیزی نبوده و قائم به فرد است.

وی افزود: اگر نماینده مجلسی استعفا دهد و یا اینکه به رحمت خدا برود تعیین تکلیف کرسی او در پارلمان در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص خواهد شد و عملا در مرحله دوم انتخابات تکلیف و جایگزین او مشخص نخواهد شد.

** برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در خرداد سال 1400

وی تصریح کرد: انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در خرداد سال 1400 و همزمان با انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

کولیوند گفت: برای اولین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم باید هیأت‌های اجرایی که برای انتخابات ریاست جمهوری شکل می‌گیرد، ‌‌‌‌در مورد ‌تأیید صلاحیت نامزدهای ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتخابات ‌‌‌‌‌‌‌مجلس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اقدام کرده و عملا ما ‌‌شاهد ثبت‌نام این نامزدها در وزارت کشور و یا فرمانداری‌ها و تعیین تکلیف صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان خواهیم بود، ضمن اینکه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری،‌حوزه‌های انتخابیه‌ای که نماینده آنها به رحمت خدا رفته‌اند و یا به هر دلیلی کاهش پیدا کرده‌اند مشخص خواهد شد.

** نامزدهای حضور در انتخابات میاندوره‌ای باید دی 99 استعفا دهند

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف جایگزین‌ خانم فاطمه رهبر و آقای محمدعلی رمضانی در حوزه انتخابیه تهران و آستانه اشرفیه در خرداد 1400 مشخص خواهد شد.

کولیوند گفت: برای ثبت‌نام نامزدهای حضور در دوره یازدهم مجلس افراد دارای پست ملی و استانی باید 6 ماه پیش از برگزاری انتخابات استعفا داده و بعد از ثبت‌نام در هیأت‌های اجرایی روند تأیید صلاحیت آنها طی خواهد شد و درروز برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مردم آن حوزه‌ها که کرسی نمایندگی مجلس‌شان خالی است باید در 2 انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شرکت کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.