کد خبر: ۱۴۶۴۶
تاریخ انتشار:۱۱:۵۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: مراکز پژوهشی با اشاره به اینکه معافیت مناطق آزاد تجاری-صنعتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ضمن کاهش منابع عمومی دولت و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، منجر به بروز فساد گسترده و فرار مالیاتی در کشور خواهد شد، با تداوم این معافیت مالیاتی مخالف هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
مجلس شورای اسلامی در روز‌های اخیر در حال بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

یکی از مهمترین و جنجالی‌ترین موضوعات مطرح شده در این لایحه، معافیت مناطق آزاد تجاری-صنعتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است که مورد انتقاد گسترده کارشناسان و رسانه‌ها قرار گرفته است.

مسئولان سازمان امور مالیاتی معتقدند که این معافیت مالیاتی در مناطق مذکور نباید ادامه یابد و این مناطق هم شرایط یکسانی با سرزمین اصلی داشته باشند.

همچنین مراکز پژوهشی مانند مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه معافیت مناطق آزاد تجاری-صنعتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، ضمن کاهش منابع عمومی دولت و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، منجر به بروز فساد گسترده و فرار مالیاتی در کشور خواهد شد، با تداوم این معافیت مالیاتی مخالف هستند.

ویدئویی درباره این موضوع در ادامه ببینید:
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.