تاریخ انتشار:۲۲:۴۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
«عصر دنا» نامه گلایه آمیز خصوصی به رئیس دانشگاه یاسوج را منتشر کرد
عصر دنا: ریاست دانشگاه، دو سال است که در جمع دانشجویان حضور نیافته، اما برای نشست های انتخاباتی و سیاسی وقت میگذارد. این یک بی احترامی به دانشجویان هست، برخی درب دفاترشان به روی تشکل ها ببسته است، اما برای حضور در ستادها، دفتر کار را رها می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویان دانشگاه یاسوج نامه ای گلایه آمیزی به صورت خصوصی به رئیس این دانشگاه نوشته است.

محمدحسین صبوری در این خصوص گفت: ریاست دانشگاه، دو سال است که در جمع دانشجویان حضور نیافته، اما برای نشست های انتخاباتی و سیاسی وقت میگذارد.

عضو مؤسس مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج تأکید کرد: این یک بی احترامی به دانشجویان هست، برخی درب دفاترشان به روی تشکل ها ببسته است، اما برای حضور در ستادها، دفتر کار را رها می کنند!

وی با بیان اینکه این نامه که در تاریخ ۹۶/۲/۲۰ تحویل ریئس دانشگاه داده شد افزود: ریاست و معاون فرهنگی دانشگاه در این دو سال با تمام توان خود جلوی دانشجویان عدالتخواه ایستادند. مع الوصف این رفتار ها را دیگر تحمل نخواهیم کرد؛ و تخلفات و تبعیض ها را جزء به جزء از مسیر رسانه ها به قضاوت دانشجویان قرار میدهیم.


متن کامل نامه گلایه آمیز دبیر مجمع دانشحویان عدالتخواه به رئیس دانشگاه یاسوج در ذیل آمده است:

به نام حق

جناب آقای دکتر رحیمی
ریاست دانشگاه دولتی یاسوج
سلام علیکم

محتوای نامه پیش رو، شاید برای شما تازگی نداشته باشد. به استثناء تغییر شیوه ای که در پایان، متوجه آن خواهید شد.

جناب آقای رحیمی، چنانچه بیش از همه مطلعید، مجمع دانشجویان عدالتخواه تشکلی ست که در خردادماه سال 95 در جلسه ی شورای نظارت دانشگاه مجوز فعالیت دریافت و قانوناً تشکل رسمی و دارای حقوقِ دانشگاه یاسوج محسوب شد. (که نسخه ی مجوز، جهت یادآوریِ چندباره به پیوست می آید)

اما از آن زمان تاکنون، شاهدیم که به صورت یک طرفه و بی هیچ دلیل مکتوب و منقولی، تبعیض ها و تفاوت ها از سوی جنابعالی و مجموعه ی تابعِ تان نسبت به مجمع عدالتخواه وجود داشته است.
حدود 2 سال است برای رفتارهای خودسرانه نسبت به این تشکل، در جستجوی یک نیم بند استدلال قانونی و عقلانی می باشیم.
دریغ از نیم بند!

جناب رحیمی؛
این تشکل، در 3 نوبت از شما و معاون فرهنگیِ تان کتباً درخواست کرده تا مطابق حقوق تشکل های اسلامی دانشگاه ها، محل مناسبی را به عنوان دفتر تشکل در اختیار قرار دهید. اما تا به امروز، همچنان از این امر امتناع ورزیده و از تمام توان و حدود اختیاریِ تان برای لطمه و فشار بر دانشجویان عدالتخواه بهره بُرده اید.

البته در اینکه تا مقطعی خاص، این تقصیر از شما ساقط بود، انصاف بیانش را داریم.
فراموش نکرده ایم که وقتی نامه ای در اعتراض به عملکرد تبعیض آمیز دانشگاه جهت در اختیار گذاشتن بدون مصوبه ی دفتر به یکی از تشکل ها، جنابعالی برای اولین بار به لطف نامه ی ما، از این اتفاق فراقانونی (!) باخبر گشتید.

آقای رحیمی؛
بیش از دَه برنامه از سوی تشکل عدالتخواه به شورای فرهنگی و شورای نظارت دانشگاه یاسوج ارائه شد. که مطابق رِوال، باید بررسی و در صورت ایراد و عدم تأیید آن، به صورت مکتوب اشکالات را به اطلاع تشکل برسانید. لیکن همانگونه که خود دانسته و ما نیز اطلاع داریم، درخواست های مجمع عدالتخواه را بنا به میل شخصی، حتی بررسی هم نکرده و اساساً بی جواب می گذارید.
این اقدام شما، جز رفتار سلیقه ای و شخصی، چه نامیده میشود؟

هم بنده حقیر و هم شما جناب آقای رحیمی، خوب می دانید که بیش از هر چیز، بی قانونی و تبعیض است که صدای تشکل های دانشجویی را بلند کرده! بد نیست کمی در ادامه ی این روند، تأمل بفرمائید.

آقای رحیمی، مقصود این نامه امید به تغییر رفتار جنابعالی نسبت به تشکل های دانشجویی و به طور اخص مجمع دانشجویان عدالتخواه میباشد.

لذا با وجود امید اندکِ مان از تغییر مدل ناکارآمد و بسته جنابعالی، آخرین سخن خصوصی ما و شما، همین نامه خواهد بود.

و ناچاریم  در صورت ادامه ی این روند طاقت فرسا و غیرقابل تحمل، اصل ماجرا را از ابتدا تاکنون، از حالت خصوصی خارج ساخته و قضاوت را به دانشجویان و رسانه ها واگذاریم.

مسلّم است که اگر پاسخ و دلیلی از جانب تان وجود داشته باشد، تمامی دانشجویان، مدت زمان زیادی ست که منتظر زیارت و گفتگو با مسئول ارشد دانشگاهِ شان هستند. شاید شفاف سازی ها از جانب ما، بهانه ی مبارکی برای شنیدن استدلال های تان باشد. ان شاالله

بنابراین علی الحساب محتوای این نامه، مابین شما و دانشجوی کوچک تان محفوظ خواهد ماند. انشاالله با تغییر رفتار ناعادلانه تان با یک تشکل رسمی و اعضای آن، و تأثیر نپذیرفتن از برخی به ظاهر دوست، که به نام جنابعالی، اهداف و غرایض خودشان را دنبال می کنند، کارنامه درخشانی در تجربه ی مدیریتی تان به یادگار بگذارید.
به امید اجرای قانون
 
محمدحسین صبوری
عضو مؤسس مجمع دانشجویان عدالتخواه

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.