کد خبر: ۱۲۹۱۷
تاریخ انتشار:۲۱:۵۸ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همگان از وضع اقتصادی کشور ناراحتند و ضعف مشهود مدیریتی وجود دارد و وقتی سیل و ریزگردی می‎شود تلفاتی زیادی رخ می‎دهد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سید‌محمد حسینی عصر امروز در همایش "مدیریت انقلابی و کارآمد" که در شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: امروز 29 فروردین ماه است و یک ماه آینده در چنین روزی انتخابات سرنوشت‎سازی خواهیم داشت و می‎طلبد همه نیروهای انقلابی در این مدت در جامعه و در راستای بصیرت‎افزایی فعالیت داشته باشند.
وی با بیان اینکه اقتدار نظام از میادینی چون انتخابات به اثبات می‎رسد، تصریح کرد: امید داریم در انتخابات مدیر لایق و توانمند و عالم و اندیشمند انتخاب شود و بتواند وضعیت کشور را متحول کند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بیشتر مردم توقع دارند تحولی در کشور ایجاد و خدمات گسترده‎تر از سوی مسئولان ارائه شود و باید تلاش کرد و اگر همه دست به دست یکدیگر بدهند در انتخابات نتیجه خواهیم گرفت.
حسینی تاکید کرد: تشدید آراء در سال 1392 سبب شد که رئیس جمهوری انتخاب شود که امروز وضعیت کشور این‌گونه باشد و مقام معظم رهبری در ابتدای سال ضرورت دید که فعالیت‎های اقتصادی کشور را تبیین کند.
وی با بیان اینکه در ابتدای سال، مقام معظم رهبری به ضعف مدیریتی اشاره کرد و گفت: مدیریت‎های ضعیف و خسته، بی‎انگیزه سبب شده که مردم را ناراحت کند و آن چیزی که می‎تواند تاثیرگذار باشد این است که در کنار یک رهبری قدرتمند یک دولت توانمند داشته باشیم و این موضوع به رای مردم بازمی‎گردد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مدیران در نظام مستقیم یا با واسطه از طریق آرای مردم انتخاب می‎شوند، تاکید کرد: از همه توده‎های مردم توقع نیست که در ایام انتخاباتی فعال باشند اما افرادی که دلسوز هستند و پیشتاز در عرصه‎های دیگر بودند باید پیشگام باشند و بصیرت‎افزایی کنند.
حسینی افزود: در گذشته صدای آمریکا و رسانه‎های بیگانه تشویق می‎کردند که انتخابات برگزار نشود اما امروز بیان می‎کنند که در انتخابات شرکت کنید و از این طیف حمایت کنید تا منافعشان در کشور حفظ شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس مقام معظم رهبری بیان کردند که برخی در داخل کشور چهره آمریکا را بذک می‎کنند و ماهواره‎ها در فضای مجازی بسیج شدند و به دنبال منافع خود هستند و درصدد این نیستند که نیروهای انقلابی و خدمت‎گزار به راس قدرت برسند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به صورت طبیعی در کشور اختلافاتی وجود دارد و دلخوری‎هایی وجود دارد که باید کنار بگذاریم چرا که اگر تفرقه در میان ما باشد موفق نخواهیم شد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افرادی به دنبال این هستند که القاء کنند که جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی فرو پاشیده است، افزود: براساس برنامه‎ای که از پیش طراحی شده جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی مسیر خود را ادامه می‎دهد و در بین مردم نیز یک شور و هیجانی ایجاد شده است.
حسینی بیان داشت: در سال 1392 در انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران نیز مردم مناطق محروم رای ندادند چون تصور می‎کردند افرادی که در رفاه هستند و در مدیریت قرار دارند نمی‎فهمند فقر چه مفهومی دارد.
وی افزود: در کشور یک مسئله اساسی به نام ضعف مدیریت‎ها رو به رو هستیم و افرادی که این انتقادات را می‎کنند خودشان از روز نخست انقلاب تاکنون در امور مدیریتی دخیل بودند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی  تاکید کرد: این افراد در قالب کارگزاران، اصلاح‎طلبان در بزنگاه‎ها منافع را بین خودشان تقسیم می‎کنند و اینطور نیست که در قربتا عند الله همیشه با هم باشند.
حسینی تاکید کرد: امروز برخی مسئولان پس از 4 سال فرا‌فکنی می‎کنند که ضعف‎ها برای دوره 8 ساله بود و این در حالی است که این فرصت چهار سال فرصت کمی نبود و به گفته مقام معظم رهبری بسیاری از اقدامات می‎توانستند انجام دهند.
وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم معاون اول رئیس جمهور به عنوان کاندیدای زاپاس و ضربه‎گیر ثبت‎نام کردند و در حالی که دولت در دستشان بوده می‎خواهند بگویند چه بوده است.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اینها مدعی بودند که ژنرال‎ها و مدیران را باید به میدان بیاورند و اقتصاد را متحول کنند و اینها نتوانستند و یا به مردم دروغ گفتند و یا اینکه این توان را نداشتند.
حسینی یادآور شد: امید داریم یک حکومت قرآنی که سبب عزت ما در سطح جهانی شود بتواند در انتخابات به پیروزی برسد.
وی بیان داشت: یکی از ویژگی‎هایی که باید در هر دولت وجود داشته باشد حضور افراد توانمند است و این توانمندی همواره به زور و بازو نیست و مجموعه عملکرد آن بیانگر توانمندی باشد.
حسینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید دارد، یادآور شد: برخی مسئولان نسخه‎های بانک جهانی و صندوق پول را دنبال می‎کنند و فکر می‎کنند اینها کارگشاه است و شعاری که دادند تعامل با دنیا بود و با این کدخداهی که ساختند سرمایه‎گذاران به کشور می‎شتابند و مسائل حل می‎شود و به این علت کشور را سال‎های متمادی منتظر گذاشتند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: وزیر صنعت در چند روز پیش بیان کردند 2 میلیارد دلار واردات پوشاک ماست که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند صنعت پوشاک تعطیل می‎شود.
وی تاکید کرد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند نه تنها اشتغال ایجاد نمی‎شود بلکه اشتغالی هم که در کشور داریم از دست می‎دهیم.
حسینی با بیان اینکه دولت‎ها در 4 سال نخست درخشش دارند و کارهایی انجام می‎دهند، افزود: اینان ( دولت یازدهم) در آغاز که تازه‌نفس بود و می‎خواستند اقداماتی انجام دهند اما به این‌گونه عمل کردند و اگر در چهار سال بعدی بمانند شاهد سیاست‎زدگی از سوی این افراد خواهیم بود.
وی تاکید کرد: اگر این افراد بمانند در نهایت اینها می‎خواهند بگویند قانون اساسی جوابگو نیست و یا باید قوانین را به رفراندم بگذاریم.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در یک فرصت چند ماه جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی شکل گرفته و در مجموعه شاهد نیروهای متعدد در این جبهه هستیم.
حسینی با بیان اینکه تجربه نشان داده که باید به گونه‎ای عمل شود که پایگاه انقلابی نیروهای مردمی در این جبهه مشارکت داشته باشند، افزود: بنا نداریم این جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تنها منحصر به انتخابات باشد و پس از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در گذشته ما ناکامی‎هایی داشتیم در سال 1392 دچار اختلافاتی بودیم اما در این دوره براساس میکانیزمی که مطرح شد افراد در انتخابات وارد پیدا کردند و می‎توانیم نتیجه خوبی از این میکانیزم داشته باشیم.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی امسال نتیجه بخش خواهد بود.
حسینی افزود: نامزدهای انتخابات جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در مناظره‎ها شرکت می‎کنند و پس از آن نظرسنجی عمومی انجام می‎شود و براساس آن گزینه و تصمیم نهایی گرفته می‎شود.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: فتنه 88 محدود به چند شهر کشور بود و چه بسا که امسال فتنه‎ای در سراسر کشور پیش بیاید و باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.
وی اظهار داشت: یک شخصیتی مانند آقای رئیسی به انسان اطمینان خاطر می‎دهد که در مسیر اهداف رهبری گام برخواهد داشت و به مردم خدمت خواهند کرد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر مسیری که در ادامه دولت نهم بود ادامه پیدا می‎کرد بسیاری از خدمتگزاری‌ها برای مردم شیرین بود اما برخی اتفاقات سبب شد بسیاری از زحمات مسئولان در سراسر کشور تحت شعاع قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه طرف مقابل جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با یک نفر در انتخابات حضور پیدا نکرده، گفت: با شیوه‎های گوناگون و مطرح کردن اتفاقات گذشته درصدد این هستند که بتوانند در انتخابات پیروز شوند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ تاکید کرد: همگان از وضع اقتصادی کشور ناراحت هستند و ضعف مشهود مدیریتی وجود دارد و وقتی سیل و ریزگردی می‎شود تلفاتی زیادی رخ می‎دهد.
حسینی با بیان اینکه هشت سال جنگ نتوانست مردم را به اینگونه ناراحت کند، گفت: در دوران دفاع مقدس هم این اتفاق نیفتاده بود که آب و برق و گاز مردم در یک زمان قطع شود.
وی گفت: افرادی با روحیه تجملاتی که در بین آنها وجود دارد و یا افرادی خسته از مدیریت و سیاست نمی‎تواند کشور را مدیریت کنند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولان باید از یک صلابتی برخوردار باشند و ما نمی‎خواهیم با نگاه غربی انتخابات را مدیریت کنیم.
حسینی تاکید کرد: یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرده که وی حتی مدیرکل نبوده و این در حالی بود که مدیر بازرسی کشور بوده و به همه دستگاه‎ها اشراف داشته و سابقه معاون اول قوه قضائیه را نیز در پرونده دارد.
وی اظهار داشت: تک تک افرادی که از جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی وارد انتخابات شدند برای کشور برنامه داشتند و آقای جلیلی که امروز از انتخابات کنار رفته بود کارگروه‎هایی متعددی از همه حوزه‎ها داشتند و تحلیل درستی از وضع موجود داشتند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قول یک روزه، 10 روزه و 100 روزه نمی‎دهیم و باید به صورت مدون برای معیشت و اقتصاد مردم تلاش کنیم، افزود: اگر فردی برنامه مدونی برای کشور داشته باشد و پیگیر مسائل باشد به مرور می‎تواند مشکلات کشور را حل کند.

منبع: تسنیم
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.