کد خبر: ۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار:۲۲:۲۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: گلزار شهید هدایت الله طیب همرزم شهید چمران در روستای موگر شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که متاسفانه بعد از گذشت 35 سال هنوز پل و راه ارتباطی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): این سوال که بعد از شهدا ما چه کردیم همواره بی پاسخ مانده است و شاید به این دلیل که آنقدر کوتاهی صورت گرفته است کسی توان پاسخگویی به این سوال را نداشته باشد اما هر چه هست یک نتیجه را به دنبال داشته و آنکه ما هنوز نتوانستیم در معرفی شهدایمان به مردم، جوانان و نسل هایی که یکی پس از دیگری متولد می شوند موفق باشیم.

گلزار های شهدا مکان پاکی است که انس با آن در دل جوانان غوغا به پا می کند و همین مزارهایی که نام شهید بر آن درج شده است، آنچنان کشش جاذبه ای دارد که هر کسی را با هر تیپ و قیافه ای مجذوب خود می کند. حالا برخی مسئولان حتی به جاده ارتباطی گلزار های شهدا توجهی ندارند که نمونه ان گلزار شهید هدایت الله طیب همرزم شهید چمران است.

گلزار شهید هدایت الله طیب در روستای موگر شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که با توجه به شرایط موجود، این روستا هنوز از پل ارتباطی برای عبور و مرور برخوردار نیست.


 
 
---

 

با توجه به اینکه روستای موگر در مجاورت رودخانه مارون واقع شده از جاذبه ها و مناطق گردشگری خوبی برخوردار است اما بی توجهی مسئولان به این منطقه و حتی به گلزار شهید هدایت الله طیب همرزم شهید چمران جای بسی سوال دارد.

دانشجوی شهید«هدایت الله طیب» یکی از شهدای شاخص کهگیلویه و بویراحمد است که دانشگاهش در فلوریدای آمریکا را رها کرد و به جبهه های جنگ شتافت تا در سال ۶۱ منطقه رقابیه و عملیات فتح المبین به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

یکی از شهروندان این روستا در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری افزود:  زادگاه و محل دفن شهید چمران جنوب ایران محل دسترسی ندارد و حال باید از مسئولان سوتال کرد که چرا در مراسمات می گویند که ما مدیون شهدا هستیم اما تاکنون کاری در این حوزه انجام نداده اند.

وی می گوید:  شهید هدایت الله طیب دانشجوی دانشگاه ایالت فلوریدا آمریکا بود که برای دفاع از کشورش دانشگاه را رها کرد اما متاسفانه مسئولان حتی برای ارج نهادن به این شهید راه دسترسی به گلزار شهید آن را ساماندهی نمی کنند.

در این رابطه سید مصطفی مهدی مدیرکل سابق بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در شهریور ماه سال 95 نیز گفته بود که صحبت در تاریخ 1395/6/28 اسناد مورد نیاز برای ثبت گلزار شهید طیب تهیه شده است، افزود: گلزار سردار شهید هدایت الله طیب به عنوان اولین گلزار شهید در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان ثبت ملی شد.

این را هم باید بدانیم که صندلی که شما بر آن تکیه زده اید ، محصول امنیتی است که افرادی همانند شهید طیب با ایثارگری و فداکاری به وجود آورده اند.

عملیات اجرایی پل ارتباطی بر روی رودخانه موگر برای دسترسی به گلزار شهید طیب  انجام شد اما هنوز بعد از سالها نیمه تمام رها شده و مردم مجبور هستند با تحمل سختی های فراوان برای قرائت فاتحه به این گلزار شهید بروند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.