کد خبر: ۱۲۷۴۲
تاریخ انتشار:۲۲:۲۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
عصر دنا: نویسنده و جانباز دفاع مقدس در بیست ‌و هفتمین یادواره شهداى عملیات کربلاى پنج در تهران گفت: دیپلمات‌هاى ما براى اینکه بدانند چکار مى‌کنند مرورى به لایه‌هاى پنهان جنگ هشت ساله داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سید ناصر حسینى‌پور نویسنده و جانباز دفاع مقدس و نویسنده کتاب  پایی که جا ماند در بیست ‌و هفتمین یادواره شهداى عملیات کربلاى پنج در تهران گفت: در دفاع مقدس با اشاره آمریکا دولت عربستان تولید خود را از ٢/۵ میلیون بشکه در روز به ٦ میلیون بشکه افزایش داد و قیمت هر بشکه نفت را از ٣٠ دلار به هر بشکه ٩ دلار کاهش داد.

این جانباز هم استانی با بیان اینکه: فرانسوى‌ها دیروز با طرح ولکان و امروز با خون‌هاى آلوده، به ملت ما بد کردند گفت: دیپلمات‌هاى ما براى اینکه بدانند چکار مى‌کنند مرورى به این لایه‌هاى پنهان جنگ هشت ساله داشته باشند. 

حسینی پور افزود: فرانسه ٦٠ فروند میراژ اف ١ مجهز به موشک در اختیار صدام قرار داد و یکى از پایگاه‌هاى ناتو مستقر در فرانسه، محل بارگیرى آنتونوف‌هاى نیروى هوایى عراق بود. 
وی گفت: معامله ١/٦ میلیارد دلارى طرح ولکان که براى فرانسوى‌ها آن دست معاملات شیرین بود، معامله ٨٣ توپى که موضوع قرارداد طرح ولکان بود، براى طیف وسیعى از کمپانى‌هاى اسلحه‌سازى فرانسه پول خوبى تولید و اقتصاد فرانسه را به حرکت درآورد.
حسینی پور افزود: شرکت فرانسوى TRT فیوز پیشرفته‌اى در اختیارعراقى‌ها قرار داد که با نصب آن بر روى دماغه خمپاره‌ها باعث مى‌شد که خمپاره قبل از اصابت به زمین منفجر شود و تلفات انسانى چند برابر بگیرد.
این نویسنده دفاع مقدس گفت: دولت‌مردان آمریکایى حتماً به یاد دارند، که شرکت آمریکایى آل کولاک ۵۰۰ تن ماده شیمیایى به نام فیودى گلیکول در اختیار رژیم بعثى صدام قرار داد که با مخلوط کردن آن با اسید کلریدیک گاز خردل تولید کردند و هزاران رزمنده ایرانى را شهید و پنج هزار نفر از مردم مظلوم حلبچه را با این گازها به کام مرگ فرستادند.
وی ادامه داد: ما اعترافات "آلن فریدمن" را فراموش نکرده‌ایم که مى‌گوید: ایتالیا میلیون‌ها مین ضد نفر تحت نام یک شرکت قلابى از سنگاپور به عراق فرستاد و با توصیه سازمان پنتاگون آمریکا در مرحله بعد ٩ میلیون مین ضد نفر به ارزش ٢٢۵ میلیون ‌دلار از شرکت والساى ایتالیا در اختیار رژیم صدام قرار گرفت. 

حسینی پور افزود: ما اعترافات آقاى "کنت‌ آر تیمرمن" در کتاب "سوداگرى مرگ" را فراموش نکرده‌ایم که مى‌گوید: شرکت آلمانى کارل کولمب شش خط تولید سلاح شیمیایى بنام‌هاى احمد، محمد، عیسى، عانى، مداى و قاضى در مجتمع تولید سلاح شیمیایى سامراء ایجاد کرد. مجتمعى که با استفاده از گاز خردل و اسید پروسیک و گازهاى عصبى، سارین و تابون خمپاره‌ها و راکت‌ها و گلوله‌هاى توپ تولید و روى سر رزمندگان ایرانى فرو مى‌ریخت.

 

منبع:چهارفصل

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.