کد خبر: ۱۲۶۷۲
تاریخ انتشار:۱۲:۰۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
آخرین اخبار تجاوز آمریکا به حمص سوریه
عصر دنا: حمله آمریکا به پایگاه شعیرات حمص واکنشهای بسیاری را در پی داشته، اما مبرهن است که هدف واشنگتن از چنین حملاتی فقط خدمت به تروریست ها است؛ چرا که این گروه از صبح عملیات به سوی تدمر را آغاز کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): ساعتی پس از همهمه  رسانه ای مبنی بر احتمال مداخله نظامی آمریکا در سوریه، ارتش این کشور بامداد امروز جمعه با شلیک موشک، یک پایگاه هوایی ارتش سوریه در استان حمص را هدف قرار داد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با بیان اینکه در این حمله 59 موشک توما به سمت هواپیماهای جنگی و تأسیسات فرودگاه الشعیرات شلیک شد اعلام کرد که در حال حاضر هیچ برنامه دیگری برای حملات بیشتر علیه سوریه ندارد.

این اقدام بیش از هر طرف دیگری برای رژیم صهیونیستی خوشایند بود به گونه ای که دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله با صدور بیانیه‌ای از این حمله استقبال کرد.

در راستای حمایت از تجاوز آمریکا به دولت سوریه، گروه ائتلاف سوریه که از گروههای معارض این کشور به شمار میرود ضمن استقبال از این حمله، خواستار تداوم چنین حملاتی شد.

احمد رمضان رئیس بخش اطلاع رسانی ائتلاف معارضان در این زمینه گفت: ائتلاف سوریه از این حمله استقبال میکند و از واشنگتن میخواهد که توانمندیهای [دولت بشار] اسد در حملات [هوایی] را از بین ببرد.

رمضان با بیان این مطلب افزود: امیدواریم این حملات ادامه یابد تا نظام [سوریه] نتواند در حملات جدید خود از جنگنده استفاده کند.

پس از صهیونیستها و تروریستهای معارض، عربستان سعودی نیز از حمله آمریکا به اهداف نظامی در سوریه اعلام حمایت کامل کرد.

یک مقام مسئول سعودی دولت سوریه را مسئول هدف قرار گرفتن این کشور با این حمله دانست و از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را در این خصوص قدردانی کرد.

در واکنش و انتقاد به این مسئله، کشورهای روسیه و بولیوی اما خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی حمله هوایی آمریکا به سوریه شدند.

روسیه در ادامه تأکید کرد که تجاوز آمریکا تلاشهای مربوط به مبارزه با تروریسم در سوریه را به شکست خواهد کشانید.

اما درباره اهداف آمریکا از این تجاوز، «طلال البرازی» استاندار حمص تأکید کرد که این حمله به سود گروههای تروریستی به ویژه داعش است ولی چنین حملاتی در سیاست سوریه هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد.

البرازی تأکید کرد، پایگاه هوایی که مورد حمله قرار گرفت، در شرق حمص قرار دارد و در جنگ علیه داعش و آزادسازی تدمر از آن استفاده میشد.

در تأیید اظهارات البرازی، خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد که ساعاتی پس از حمله آمریکا به حمص، داعش حمله خود را به سوی تدمر در استان حمص آغاز کرده است.

درباره تلفات جانی این تجاوز نیز گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه هم که نزدیک به معارضان است میگوید 4 نظامی سوریه کشته شده اند و در جریان این حمله، تقریبا پایگاه شعیرات تخریب شده است.

شبکه المیادین اما اعلام کرد که در جریان این حملات، 3 نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شده اند. هنوز دولت سوریه آمار رسمی از تعداد افراد کشته شده منتشر نکرده است.

وزیر سوری: این حمله، مکمل حملات اسرائیل به ارتش سوریه است

«محمد رامزالترجمان» وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز در واکنش به این مسئله گفت: این تجاوز غافلگیر کننده نبود، بلکه مکمل حملات اسرائیل به مواضع ارتش عربی سوریه است.

الترجمان همچنین تأکید کرد که آمریکا نمایش استفاده از سلاح شیمیایی را به راه انداخت تا این تجاوز را موجه جلوه دهد؛ تجاوزی که با قوانین سازمان ملل متحد در تضاد است.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.