تاریخ انتشار:۱۴:۰۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
در پارک بانوان گچساران صورت گرفت
عصر دنا: نمایشگاه دستاوردهای بانوان گچسارانی در پارک بانوان این شهرستان برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نمایشگاه دستاوردهای بانوان مددجوی بهزیستی گچساران به همت اداره بهزیستی، شورای شهر و شهرداری دوگنبدان در پارک بانوان گچساران افتتاح شد.

در این آیین سید مهران کشاورز اظهار کرد: بانوان نقش سازنده و غیرقابل انکاری را در پیشرفت، رشد و توسعه کشور ایفا می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گچساران ادامه داد: اکثر مددجویان اداره بهزیستی در گروهی که متشکل از زنان سرپرست‌ خانوار و بی‌سرپرست هستند در کنار هم به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: این گروه به نام گروه همیار بوده و در هر گروه از 5 تا 10 نفر عضویت دارند که در حال حاضر 8 گروه فعال در سطح شهرستان گچساران در زمینه کارآفرینی مشغول به کار هستند.

کشاورز تصریح کرد: این 8 گروه در زمینه‌هایی مانند نان‌پزی، گلیم‌بافی، دوخت‌پوشاک، ترشیجات، عروسک سازی، تابلوسازی و..... فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گچساران بیان کرد: هدف از تشکیل این گروه‌ها توانمندسازی بانوان و مددجویان در زمینه اقتصادی و اجتماعی بوده که در این زمینه‌ وام‌های بلاعوضی در اختیار مددجویان کارآفرین بهزیستی تعلق گرفته است.

در ادامه رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گچساران هم اظهار کرد: بیش از یک سال و نیم است که مرکز فنی و حرفه‌ای با همکاری اداره بهزیستی برای کارآفرینی مددجویان نابینا همکاری لازم را دارد.

علیرضا گرامی افزود: آموزش‌‌های لازم که برای توانمندسازی افراد کم‌بینا و نابینای شهرستان گچساران از طریق مرکز فنی و حرفه‌ای شده از جمله آموزش کامپیوتر، قلاب بافی ماشینی و آموزش گل‌های کریستال است.

وی ادامه داد: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گچساران با آموزش این افراد توانسته است این افراد را وارد بازار کار کند و امروز نمونه‌ای از دستاورد آن‌ها در نمایشگاه به عرضه گذاشته شده است.

گرامی تصریح کرد: بیش از دو سال است که از طریق قراردادی که با مرکز توانگران شیراز داریم توانسته‌ایم آموزش لازم را برای توانمندسازی افراد نابینا و کم‌بینا شهرستان داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن مهارت‌هایی است که می‌تواند موجبات اشتغال خانگی برای بانوان با کمترین هزینه را فراهم کند و برای آنها درآمدزایی را به دنبال دارد.

غلامرضا شکوهی در آیین برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری شورای شهر، شهرداری و اداره بهزیستی راه‌اندازی شده است.

عضو شورای شهر گچساران ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در پارک بانوان این شهرستان کار فوق‌العاده‌ای است و با این کار می‌توانیم کارآفرینان بسیاری را در سطح شهرستان گچساران شناسایی کنیم.

وی افزود: این نمایشگاه اگر به صورت دائم دایر باشد می‌تواند زمینه شغلی زیادی را برای بانوان کارآفرین شهرستان گچساران بوجود آورد.

شکوهی یادآور شد: نمایشگاه دستاورد بانوان نباید به صورت مقطعی باشد و مسؤولان شهرستان با همکاری و همفکری می‌توانند در اجرای اهداف بهتر گام بردارند.

محبوبه رضایی در این آیین اظهار کرد: امروزه نیز زنان نقش مهمی را در توسعه کشور در حوزه‌های مختلف ایفا می‌کنند و باید با شناسایی استعدادها و پتانسیل‌های زنان از ظرفیت این قشر عظیم به خوبی بهره برد.

عضو شورای شهر دوگنبدان ادامه داد: این نمایشگاه به همت مسؤولان می‌تواند به صورت دائمی برگزار شود.

وی ادامه داد: در حال‌ حا‌ضر 30 غرفه در نمایشگاه دستاورد زنان کار‌آفرین شهرستان گچساران در پارک بانوان به نمایشگاه گذاشته شده است.

رضایی گفت: این نمایشگاه با مشارکت کانون فرهنگی کوثر و مددجویان بهزیستی و چند کارآفرین این شهرستان بوده که محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی نشان دادن مهارت‌های بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست بوده که با ایجاد نمایشگاه زمینه مشاغل خانگی و درآمدزایی برای بانوان گچسارانی فراهم می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.