کد خبر: ۱۰۷۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۰۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
عصر دنا: اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد باید از نظر نیروی انسانی و تجهیزات مورد توجه مسؤولان کشوری قرار گیرد تا بتواند به وظایف فرا استانی خود بیشتر عمل کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

آخرین موفقیت و امدادرسانی اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد را در واژگونی اتوبوس حامل زائران حسینی یزد را در روزهای گذشته مشاهده کردیم.

نیروهای خدوم و ورزیده اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد با شنیدن خبر این حادثه دردناک در کمترین زمان ممکن و با سرعت مثال زدنی و با عبور از مرزهای استان کهگیلویه و بویراحمد وارد استانی دیگر شدند و قبل از همه توانستند مجروحان این حادثه را از زیر آهن‌پاره های اتوبوس اسکانیا بیرون کشیده و به شهر یاسوج و مراکز درمانی منتقل کنند.

دلسوزی و انسان دوستی در کادر اورژانس 115 استان در چنین حوادثی موج می‌زند که خبرنگاران در همه حوادث به این مهم پی بره‌اند.

نیروهای فعال اورژانس 115 استان را باید از خدوم‌ترین نیروهای استانی دانست که از رئیس تا معاونین و همه نیروها در دورترین نقاط و در بدترین شرایط در محل سوانح حضور دارند.

این وظیفه تنها محدود به مرزهای استان کوچک و کم وسعت استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌شود بلکه در طول سال و به کرات امدادرسانی آن ها را به 5 استان دیگر دیده‌ایم.

وضعیت به گونه‌ای است که استانهای بزرگ و با وسعت زیاد همسایه این استان هستند و برای نمونه اگر حادثه‌ای در منطقه‌ای از استان فارس و اصفهان که هم جوار با این استان باشد اتفاق بیفتد به دلیل مسیر زیاد این مناطق با مرکز استان خود و البته نزدیکی به مرکز کهگیلویه و بویراحمد موجب می‌شود که اورژانس 115 استان ما قبل از خود آن‌ها وارد عمل شود.

برای نمونه در حادثه واژگونی اتوبوس زائران یزد که در منطقه‌ای از استان فارس اتفاق افتاد، به دلیل این که منطقه جمال‌بگ نزدیک‌تر به شهر یاسوج بود بنابراین اورژانس یاسوج زودتر وارد عمل شد.

در دیگر نقاط نیز وضعیت به همین ترتیب است و اورژانس 115 استان چون در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته وظیفه‌های فرا استانی بر عهده دارد و باید با توجه به کوچکی استان و هم مرز بودن با نقاط دور افتاده استان‌های همسایه این آمادگی را داشته باشد که بتواند هم‌زمان خود و 5 استان دیگر را ساپورت کند.

لذا باید از نظر نیروی انسانی و تجهیزات اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر مورد توجه مسوولان کشوری قرار گیرد تا بتواند به وظایف فرا استانی خود بیشتر عمل کند./ فارس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
ضمن دست مریضاد به نیروهای مخلص و خدوم 115
در خطه بهمعی وممبی گاهی چنان غیرمسوولانه و شخصی کار میکنند که ما دعای خیر برای بیماران احتمالی داریم اخه طبق سوالی که ما داشتیم اعضا ی ان در اختیار افراد خاصی هستند و کارهای شخصی انجام میدهند ما هم عطایش به لقایش بخشیدیم و مهمان نوازی انها را از یاد نمیبریم ممبی ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین