تاریخ انتشار:۰۷:۲۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

جلسه شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر امروز برگزار شد که مهمان ویژه آن حاضر به حضور در این جلسه نشد.

در این جلسه البرز محمدخانی از بی‌توجهی مسؤولان به شوراهای اسلامی اعم از شهری و روستایی گلایه کرد و گفت: تعامل و همکاری مسؤولان با اعضای شوراهای اسلامی در رفع مشکلات مردم تاثیرگذار است.

رئیس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر مسؤولان استانی و شهرستانی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و گفت: امیدواریم با تعامل سازنده و دو جانبه بتوانیم در راستای مشکلات مردم گام برداریم.

در ادامه این جلسه هر کدام از نمایندگان شهرستان‌های هشت گانه در شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به بیان مشکلات شهرستان خود پرداختند.

در این بین آنچه به خوبی در این جلسه به چشم می‌خورد عدم شورا باوری در بین اعضای شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بود این عدم شورا باوری و عدم آگاهی از نقش و جایگاه شوراها به وظایف خود را زمانی مشاهده کردیم که وقتی محمدمهدی حیدرخواه از مشکلات و خواسته‌های شهرستان و بعضا بخش خود سخن به میان آورد با نیشخند معنادار یکی دیگر از اعضا مواجه شد.

این اقدام خود نقدی بر عملکرد و نگاه شوراها به اصل وظایف خود و حرمت‌‌شکنی در جلسات به همکیشان و همتایان خود است حتی اگر به شوخی هم باشد به دلیل علنی بودن جلسه این اقدام اصلا پسندیده نبود.

حیدرخواه که وجود 20 پایه برق را مانعی برای اتمام کمربندی مارگون می‌داند پس از اتمام سخنانش برخی از اعضای شورا به سخنان وی نیشخند زدند و اعتقاد داشتند که مارگون فاقد کمربندی است و به نوعی همکار خود را مورد تمسخر قرار دادند.

با این اقدام عضو شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد حجت بر همگان آشکار شد که شوراها خوشان شورا باوری ندارند و این حرکت در جلسه علنی حتی به شوخی پذیرفتنی نیست.

در ادامه این جلسه حجت‌الله دبیقی از نبودن تعامل در استان کهگیلویه و بویراحمد گلایه کرد و گفت: آنچه در استان بیشتر به چشم می‌خورد تشاجر بوده نه تعامل.

نماینده شهرستان چرام در شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه شوراهای استان نیاز به پوست اندازی دارند، گفت: انتظار می‌رود مردم از نگاه‌های غیر اصولی در انتخاب شوراها بپرهیزند.

ایوب فلسفی‌مهر از عملکرد بخشداران گلایه کرد و گفت: بخشداران صرفا طبق خواسته خود عمل می‌کنند و کاری به مصوبات شوراها ندارند.

خوش‌آئین هم در ادامه از دخالت شوراها در به کارگیری نیروها را از مشکلات دوره چهارم شوراها عنوان کرد و گفت: در بسیاری از مسائل خارج از فلسفه شوراها اقدام کردند.

وی از دیگر مشکلات را عدم آگاهی شوراها به وظایف خود و همچنین عدم شناخت مشکلات شوراها عنوان کرد و گفت: عدم آگاهی مسوولان خصوصا شهرداران و دهیاران از دیگر مشکلات پیش روی شوراها بوده لذا آموزش آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین