کد خبر: ۱۰۰۶۶
تاریخ انتشار:۱۵:۳۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مرتبط بودن سلامت همه مردم و جامعه با هم، بر شناسایی و آسیب‌زدایی در مناطق پرخطر استان توسط همه دستگاه‌ها تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

  ظهر امروز نشست ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار در یاسوج برگزار شد.

سید موسی خادمی در این نشست،با بیان اینکه آسیبهای اجتماعی بی‌نظمی در امور عادی ایجاد کرده و باعث بروز ناهنجاری‌هایی در جامعه می شوند، افزود: طی جلساتی که با دستگاههای زیربط داشتیم مقرر شد به صورت جدی به آسیب شناسی مناطق مختلف استان پرداخته شود.

وی، شناسایی و آسیب‌زدایی را یکی از موارد ضروری و مورد توجه عنوان کرد و یادآور شد: برقراری امنیت روحی و روانی در جامعه یکی ار اولویت‌های مهم هر منطقه‌ای است.

این مسوول، برتلاش جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط همه دستگاه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: بعد از تلاش جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، پرداختن به موضوع آسیب‌های اجتماعی و تلاش جهت کاهش آن از مهم‌ترین برنامه‌های استانی است.

خادمی، موضوعات خودکشی، طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی را مهم‌ترین موارد آسیب‌های اجتماعی استان بیان کرد و افزود: البته آمار این موارد در استان ما نسبت به کشور بالا نیست بلکه در مواردی بسیار پایین است.

وی با اشاره به مرتبط بودن سلامت همه مردم و جامعه با هم ، بر شناسایی و آسیب‌زدایی در مناطق پرخطر استان تاکید کرد و گفت: مثلا ممکن است بافتی قدیمی در منطقه‌ای وجود داشته باشد اما آسیبی به همراه نداشته باشد که این مشکلی ندارد پس باید مناطق آسیب‌زا شناسایی و آسیب‌زدایی شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تعریف پروژه‌ای برای برخی آسیب‌ها را از راهکارهای موثر برای حل مشکل عنوان کرد و یادآور شد: میتوان هر آسیبی را در قالب یک پروژه تعریف و برای آن راهکار ارائه داد.

خادمی ادامه داد: اگر کار به صورت جامع و پروژه‌ای انجام شود هم می توان به اصلاح و سلامت جامعه کمک کرد و هم می‌توان از این راه اعتباری برای استان دریافت کنیم.

این مسوول بر توجه همه دستگاه‌ها به موارد آسیب‌زا در استان تاکید کرد و گفت: برقراری سلامت و تلاش جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه همه دستگاه‌ها و مسؤولین است و نباید این کار را تنها محول به چند دستگاه خاص کنیم.

خادمی، اضافه کرد: همه افراد یک اجتماع در ارتباط با هم هستند و به تبع آن اگر آسیبی متوجه کسی باشد گریبان دیگران را نیز به تدریج خواهد گرفت پس برای سالم ماندن خود و خانواده خود هم که شده همه باید دست به دست هم داده و جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به اصلاح و سلامت جامعه گام‌های محکم و موثر برداریم.

منبع: فارس


ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین