کد خبر: ۱۰۰۳۴
تاریخ انتشار:۱۱:۳۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
از سوی رئیس حوزه هنری استان انجام شد؛
عصر دنا: ویژه برنامه های حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید استان تشریح شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، حوزه هنری استان ویژه برنامه هایی به همین مناسبت برگزار می کند.

شریف اسلامی افزود: یکی از رسالتهای مهم حوزه هنری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در این راستا این نهاد حضوری پر رنگ در برگزاری کنگره سراسری شهدا در یاسوج خواهد داشت.

وی برگزاری این کنگره ملی را فرصت مناسبی برای بیان دست آوردهای این نهاد در حوزه فرهنگ و هنر دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: دست آوردها وتولیدات حوزه هنری در این بخش در نمایشگاه کنگره در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

اسلامی بیان کرد: حوزه هنری طی سالهای اخیر چندین جلد کتاب در زمینه ادبیات پایداری به چاپ رسانده که در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی افزود: در حاشیه این کنگره ملی دو کتاب جدید تولیدی این حوزه نیز رونمایی می شود.

اسلامی گفت: همچنین آثار تولید شده هنرهای تجسمی و فیلم مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت در این نمایشگاه به نمایش درخواهند آمد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: علاوه بر برپایی غرفه عرضه فعالیت هاو عملکرد  حوزه هنری در حوزه انقلاب و دفاع مقدس که از ابتدا تا انتها کنگره دایر خواهد بود، کارگاه خاطره نویسی دفاع مقدس با حضور مرتضی سرهنگی از اساتید و نویسندگان مطرح ادبیات پایداری کشور و مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت کشور برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: نقد کتاب «فتاح» با حضور جناب آقای سرهنگی و دکتر فتاح محمدی راوی این کتاب، مراسم خاطره گویی دفاع مقدس با حضور سرکار خانم کاتب از همرزمان شهید بروجردی و متوسلیان و نمایشگاه تجسمی عکس و نقاشی با موضوع دفاع مقدس هم در حاشیه این کنگره برگزار خواهد شد.

اسلامی افزود: برگزاری ورک شاپ نقاشی، اجرای پرفورمنس و شب شعر دفاع مقدس از دیگر برنامه های حوزه هنری در طول برگزاری کنگره ملی شهداست.

وی عنوان کرد: همچنین به همین مناسبت فیلمهای دفاع مقدس در شهرستان باشت اکران می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد از یازدهم تا پانزدهم مهرماه با حضور مسئولین کشوری در شهر یاسوج برگزار می شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین