تاریخ انتشار:۱۵:۴۵ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: تنها بیمارستان دهدشت با ۴۰سال قدمت که جمعیتی بالای ۲۰۰هزارنفر در چهارشهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام را تحت پوشش خدمات درمانی دارد دچار فرسودگی شده و با کمبود امکانات و تجهیزات درمانی نیز رنج می برد؛ هم اینک ساخت مرکز آموزشی و درمانی جدید ۲۳۴ تختخوابی در دستور کار وزارت بهداشت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، گرچه در ادوار مختلف بویژه طی ۲سال اخیر عمر دولت سیزدهم گام های اساسی برای تقویت زیرساخت های حوزه سلامت در شهرستان کهگیلویه برداشته شده ولی عمق محرومیت ها موجب شده که این شاخص های توسعه تا رسیدن به وضعیت مطوب راه دور و درازی پیش رو داشته باشد.

شهرستان محروم کهگیلویه به حق یکی ازشهرستان هایی است که علی رغم گام های تحول آفرین دولت سیزدهم در حوزه سلامت خلاهای جدی در این حوزه دارد و مطالبه جدی مردم از متولیان امر توسعه این زیرساخت ها و ایجاد بیمارستان جدید این شهر است.

به دلیل نبود زیرساخت های لازم بیماران شهرستان های محروم کهگیلویه برای درمان باید به استان‌های همجوار مراجعه کنند اما با احداث بیمارستان جدید دهدشت دیگر شاهد گسیل بیماران به استان های همچوار نخواهیم بود.

طبق اعلام محمود شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد ضریب اشغال تخت در بیمارستان دهدشت ۹۸ درصد است که در کشور ۶۴ درصد است و می توان ادعا کرد که وضعیت دهدشت نگران کننده است و این بیمارستان جزو اورژانس های کشور است.

 

بیمارستان قدیمی ۱۶۰ تختخوابی کهگیلویه جوابگوی این حجم از بیماران نیست

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی دهدشت در بیشتر مواقع جوابگوی حجم مراجعه کنندگان نیست و نیاز است، برای خدمات رسانی بهتر به مراجعه کنندگان و بیماران عملیات اجرایی بیمارستان جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

سید منصور تقوی عنوان کرد: طی سالهای گذشته توسعه بیمارستان امام خمینی دهدشت به عنوان یک اولویت در دستور کار بوده ولی به دلیل منابع محدود اعتبارات توسعه این طرح اجرایی نشد.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۲۲ هزار بیمار در بیمارستان امام خمینی دهدشت بستری و هشت هزار عمل جراحی نیز انجام شد.تخت های مصوب بیمارستان امام خمینی دهدشت ۱۶۰ تخت است که با توجه به تعداد مراجعه کنندگان و افزایش جمعیت هم اکنون ۲۲۰تخت در این بیمارستان خدمات لازم را ارائه می دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: بیمارستان جدید دهدشت ۲۳۴ تختخوابی است و با گذشت بیش از پنج ماه از تصویب این مصوبه می گذرد ولی به دلیل نبود زمین اجرای آن به تعویق افتاد.

کلنگ زنی بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی دهدشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در روزهای اخیر با وزیر بهداشت، معاون توسعه وزارت بهداشت، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور برای ساخت و اخذ مجوز های لازم جهت احداث بیمارستان جدید دهدشت دیدار و رایزنی شده است.

سعید جاودان سیرت اظهار کرد: رایزنی های لازم در خصوص احداث بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی دهدشت با مشارکت سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته و منتج به توافقات مطلوبی شده که با کسب مجوزهای لازم در آینده نزدیک عملیات کلنگ زنی این بیمارستان آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: وزیر بهداشت در خصوص ساخت بیمارستان جدید دهدشت دستورهای لازم را صادر کرده است.

 

با توجه به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمیی احداث بیمارستان جدید علاوه بر ارتقا شاخص های سلامت، خدمات رسانی را نیز شتاب می بخشد.

تعداد تخت های مصوب بیمارستان امام خمینی دهدشت ۱۶۰ تختخوابی است و با توجه به تعداد مراجعه کنندگان و افزایش جمعیت هم اکنون ۲۲۰تخت در این بیمارستان خدمات لازم را ارائه می دهند.

این بیمارستان دارای بیش از ۴۱۵ نیروی درمانی شامل کارشناسان هوشبری، اتاق عمل، پرستار، بهیار، کمک بهیار، کارشناس آزمایشگاه و رادیولوژی و بخش های پاراکلنیکی(سی تی اسکن و ام آر آی) و ماما است.
بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت در سال ۱۳۷۸ با ۱۶۰ تخت درمانی که شامل بخش های داخلی، زایشگاه، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان راه اندازی شد.

دهدشت مرکز شهرستان ۱۲۳هزار نفری کهگیلویه دارای بیش از ۶۵هزار نفر جمعیت است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین