کد خبر: ۲۳۲۲۰
تاریخ انتشار:۱۵:۰۶ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: وزیر امور خارجه با همتای اندونزیایی خود به صورت تلفنی رایزنی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و رتنو مارسودی، وزیر خارجه اندونزی در تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه و همچنین روند روابط دوجانبه تهران و جاکارتا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه ضمن تشکر از اندونزی در تلاش برای احقاق حقوق و کمک به فلسطین و همچنین رای منفی این کشور در شورای حقوق بشر به نفع ایران، از وزیر خارجه این کشور جهت سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان از موضع جاکارتا در محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق قدردانی کرد و همتای خود را در جریان آخرین تحولات منطقه و به‌ویژه دفاع مشروع نیرو‌های مسلح ایران قرار داد.

وی ضمن بیان این که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌الملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کرده، یادآوری کرد که ریشه اصلی تنش و جنگ در منطقه رژیم اسرائیل است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم و جمهوری اسلامی ایران همواره بخش مهمی از ثبات و امنیت پایدار در منطقه باقی می‌ماند.

وزیر خارجه اندونزی نیز در این گفت‌وگو ضمن تشکر از امیرعبدالهیان به خاطر بیان دیدگاه‌ها و تشریح مواضع ایران، خواستار ادامه مشورت، همکاری و تعامل با ایران درباره مسئله فلسطین شد و اظهار کرد: ما در بیانیه خود تاکید کرده‌ایم که نباید حوادث و اتفاقاتی را که در غزه رخ می‌دهد، فراموش کنیم و آرمان فلسطین باید زنده نگه داشته شود.

طرفین برخی موضوع‌های دوجانبه را مورد توجه و رایزنی قرار دادند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین