کد خبر: ۲۳۱۹۶
تاریخ انتشار:۱۶:۳۰ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
عصر دنا: بر اساس اعلام جدید مرکز آمار ایران، تورم تولیدکننده بخش صنعت در سه مقطع ماهانه، سالانه و نقطه‌ای به‌ترتیب اعداد ۱.۳، ۳۰.۴ و ۲۲.۶ درصد را ثبت کرده است. اما هزینه سرمایه‌گذاری در کدام صنایع بیشتر است؟
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از می‌متالز، شاخص قیمت یا همان تورم تولیدکننده در بخش صنعت طی بهمن ۱۴۰۲ در دو بخش ماهانه و نقطه‌ای روند افزایشی داشته و در محاسبات سالانه اندکی کاهش یافته است. بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، در بهمن ۱۴۰۲، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت عدد ۱۰۸۳ را نشان می‌دهد که نسبت به دی‌ماه (تورم ماهانه) ۱.۳ درصد افزایش، نسبت به بهمن ۱۴۰۱ (تورم نقطه به نقطه) ۲۲.۶ درصد افزایش و در ۱۲ ماه منتهی به بهمن ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ۳۰.۴ درصد رشد داشته است.

تورم ماهانه تولیدکننده

در بهمن ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۱.۳ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در دی‌ماه (۱.۱ درصد)، ۰.۲ واحد درصد افزایش یافته است. به‌عبارتی، میانگین قیمت دریافتی از سوی تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالا‌های خود در داخل کشور، در بهمن ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل، ۱.۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

در این ماه بیش­ترین تورم ماهانه با ۳.۷ درصد مربوط به گروه «ساخت محصولات رایانه‌ای، الکترونیکی و نوری» و کم­ترین تورم ماهانه با ۰.۱ درصد به گروه «ساخت وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم‌تریلر» مربوط می‌شود.

بر این اساس همان‌طور که در نمودار پایین هم مشخص است، مشخصاً در بهمن ۱۴۰۲ تولیدکنندگان محصولات رایانه‌ای، الکترونیکی و نوری بیش از هر تولیدکننده دیگری با افزایش هزینه ماهانه تولید مواجه شده‌اند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین