تاریخ انتشار:۱۵:۰۳ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
استاندار کهگیلویه وبویراحمد:
عصر دنا: عصر دنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد برضرورت رفع مشکلات و برخی موانع فرا روی کارخانه صنعتی و تولیدی سیمان یاسوج با تولید روزانه بالای ۸۰۰تن تاکید کرد و گفت: کارخانه ای که بالای هزار و ۵۰۰ خانوار را از جوامع محلی و (تنگاری) بویراحمد نان می دهد و موجب رونق تولید و اشتغال در منطقه است؛ منطق ایجاب می کند که نباید اجازه داد درگیرو دار مشکلات کمر خم کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا،سید علی احمدزاده روز دوشنبه در بازدید از کارخانه تولیدی سیمان یاسوج اظهار کرد: همچنین این کارخانه برای حدود ۲۷۰ نفر شغل مستقیم در سه شیفت کاری ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: ظرفیت اسمی این کارخانه ۷۰۰ تن در روز است که با طرح توسعه و با توجه به موقعیت خاص توپوگرافی منطقه و وجود ظرفیت معدنی تا بالای سه هزار و ۵۰۰ تن قابلیت توسعه دارد.

احمدزاده یادآور شد: البته این مهم نیازمند گرفتن مجوز از سوی وزارت صمت و دیگر نهادهای متولی است که در این راستا رایزنی لازم را انجام خوام داد.

وی همچنینی به برخی مشکلات این کارخانه تولیدی از جمله در حوزه فیبر نوری( مخابرات) آب ، برق و زیست محیطی هم اشاره کرد و گفت: تیم اقتصادی استان ظرف یک ماه آینده مشکلات این کارخانه را برطرف کنند چنانچه لازم بود جلسات تخصصی‌تر در استانداری و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هم برگزار شود.

وی تصریح کرد: کارخانه با تمام ظرفیت در حال تولید است، همچنین گزارش داده اند که کارخانه درصدی مازاد بر ظرفیت اسمی خود تولید دارد که این هم مایه خرسندی است.

وی افزود: استعداد منطقه از لحاظ معدن و وضعیت توپوگرافی نشان می‌دهد که کارخانه توان تولید بالاتری را دارد که نیاز به سرمایه گذاری بیشتر است، در همین راستا باید باآقای مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صحبت‌های لازم صورت می گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شرایط خوبی در کارخانه به لحاظ سیستم مدیریتی و کاری حاکم است و بدون تردید با وزیر به‌منظور افزایش تولید و راه‌اندازی فازهای بعدی کارخانه رایزنی می شود.

 

احمدزاده ابراز کرد: کارخانه مارگون چهاربرابر اینجا تولید دارد و کارخانه سیمان یاسوج، ظرفیت توسعه و تولید بیشتر را دارد.پ

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه پروژه‌های بزرگی همچون نهضت ملی مسکن در سطح کشور در حال انجام است و سیمان هم مورد نیاز همه این پروژه‌ها است و تولیدات این کارخانه روی دست صاحبان کارخانه نمی‌ماند و کارخانه سیمان یاسوج و البته مارگون قادر هستند که تأمین کننده سیمان این پروژه‌ها در سطح استان و سطح کشور باشند.

وی افزود: پروژه ۱۰ هزار واحدی نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد اگر شروع شود، این کارخانه می‌توان بخش عظیمی از سیمان این پروژه را تهیه کند.

احمدزاده عنوان کرد: وقتی نیروی متخصص حضور دارد و شرایط معدن هم خوب است، منطقی این است که به سمت راه‌اندازی خطوط تولید بعدی این کارخانه حرکت شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات برق، معدن و زیرساخت‌های مخابراتی و محیط زیستی کارخانه سیمان یاسوج، افزود: تا یک ماه آینده مشکلات این کارخانه برطرف و تعیین تکلیف شود اگر هم لازم بود جلسات تخصصی‌تر در استانداری برگزار شود.

وی بر توسعه و راه‌اندازی فازهای بعدی کارخانه سیمان مارگون تاکید کرد و ادامه داد: باید در جذب نیرو کارخانه از فرزندان بومی همین منطقه استفاده شود تا بخشی از دغدغه خانواده‌ها بر اشتغال فرزندان‌شان مرتفع شود.

کارخانه سیمان یاسوج در سال ۸۳ راه‌اندازی شده است و این واحد تولیدی هم اینک بیش از ظرفیت خود تولید دارد.

مدیرعامل کارخانه سیمان یاسوج هم گفت: بالای ۹۷ درصد مواد اولیه این کارخانه از ظرفیت های معدنی موجود در بالادست کارخانه تولیدی می شود.

احسان یاوری پیرا تصریح کرد: سال گذشته رقمی افزون بر ۱۷ هزار تن تولید این کارخانه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین