کد خبر: ۲۲۹۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۱۳ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد
عصر دنا: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پویش #چشم_به_راهیم با هدف کاهش حوادث جاده‌ای، از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، حمیدرضا پیمانجو امروز ۲۴ اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: شعار این اداره‌کل در استان «راننده گرامی، با رعایت قوانین رانندگی حین سفر، شما هم به پویش ملی *چشم براهیم #* بپیوندید» است.

پیمانجو افزود: با توجه به ضرورت برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات اثربخش برای ارتقاء ایمنی سفر‌های برون‌شهری و کاهش حوادث رانندگی، پویش فرهنگی – ایمنی تحت عنوان «#چشم_به_راهیم» به مدت ۱۸ روز متوالی با لحاظ الزامات تقارن ایام تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان، اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پویش نامبرده در یک ایستگاه استانی با هدف ایجاد انگیزه و توجه در همراهان راننده به منظور ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه جهت تحقق سفر ایمن، کمک به افزایش ایمنی در سفر‌های نوروزی برای خودرو‌های شخصی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق تشویق راننده به توقف، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی، آشنایی مسافران با تمدن، فرهنگ و هنر ایرانی به ویژه هنر‌های نمایشی و موسیقی ایرانی، برگزار می‌شود.

پیمانجو با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند، اذعان کرد: در پویش #چشم_به_راهیم تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنر‌های مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفر‌های خانوادگی، حواس‌پرتی آنی (استفاده از موبایل، سیگار، ضبط، خوراکی و ...) خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گرد و غبار) تبیین شود.

وی ادامه داد: روشنایی تونل‌های محور‌های مواصلاتی، نصب نیوجرسی در نقاط حادثه‌خیز، نصب تابلو اطلاعاتی، روکش و لکه گیری آسفالت محور‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل برای استقبال از مسافران نوروزی است.

وی در ادامه اذعان داشت: با همفکری اتاق فکر و کارگروه هماهنگی و اجرایی این پویش در استان، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرمانداران و معاونت حمل و نقل (اداره ایمنی وترافیک)، معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محل مجتمع حدمات رفاهی شجاعی شهرستان دنا جهت میزبانی اجرای پویش #چشم_به_راهیم در استان انتخاب شد.

این مسئول اضافه کرد: اجرای نمایش‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی‌های سنتی و مقامی، مولودی خوانی_ برگزاری مسابقه فرهنگی لحظه‌ای کمتر از ۱۵ دقیقه‌ای _ اجرای نقاشی کودکان مسافر_ دست نوشته‌ی سفر مسافران با توجه به اقتضائات ماه مبارک رمضان، اکران محتوا در راستای ارتقاء فرهنگ کاربران جاده ای، نمایش کلیپ‌های آموزشی، ایمنی، فرهنگ سازی و فیلم جاذبه‌های گردشگری استان، برنامه‌های فرهنگی و ... از جمله اقداماتی است که در ایستگاه منتخب، اجرا خواهد شد.

پیمان جو با اشاره به اینکه محور‌های کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز بسیار پرتردد است، بیان کرد: تمام امکانات لازم برای سفر ایمن گردشگران و مسافران در محور‌های مواصلاتی استان فراهم شده است.

عضو کمیته حمل و نقل جاده‌ای ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز تصریح کرد: در این راستا راهداران با تجهیزات و ماشین‌آلات در محور‌های مختلف استان به ویژه نقاط پر حادثه مستقر شده‌اند.

وی اظهار کرد: از مجموع راه‌های روستایی استان ۲۶۰۰ آسفالت و ۱۵۰۰کیلومتر خاکی و ۲۷۰ کیلومتر شوسه هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۵۰۰کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰ خانوار تعهد استان بوده که تاکنون از این میزان ۸۰ کیلومتر آسفالت شده است.۱۴۷قرارداد در بخش ساخت و روکش راه‌های روستایی در استان داریم.

پیمانجو تصریح کرد: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۶۸ کیلومتر جاده روکش و لکه گیری با اعتباری بالغ ۳۸۲ میلیارد تومان، ۵۳ کیلومتر آسفالت حفاظتی با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان، خط کشی ۲۹۰۰کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان، ۲۲ کیلومتر نیوجرسی با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان، ۱۶ کیلومتر روشنایی یا اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان، ۷۰۰۰ تابلو با اعتبار ۱۴میلیارد تومان، ۴۰۵ مترمربع تابلو اطلاعاتی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان، ۱۴ کیلومتر گاردریل با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان، ۸۲۰ کیلومتر ارتقای روشنایی و تونل‌ها با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان، ساخت ۸۱ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۴۳میلیارد تومان و ۲۰کیلومتر روکش راه‌های روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان در سطح استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: طی ۱۱ ماهه امسال تلفات جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۳۱ نفر بوده، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۰، شش کیلومتر نیوجرسی در راه‌های استان اجرا و نصب شده بود که طی ۱۱ ماهه امسال ۲۳ کیلومتر نصب شد و دو قرارداد دیگر نیز در حال اجراست.

پیمانجو تاکید کرد: مجوز پایش تصوری تونل‌های استان را اخذ کرده ایم، مجوز دوسالانه جدید در محور پاتاوه به دهدشت اخذ شده و مجوز ۶ سامانه ثبت تخلف گرفته شده است.

وی اظهار کرد: ۱۷ راهدار خانه ثابت و ۱۱ راهدار خانه سیار در استان وجود دارد و در طول سال و مناسبت‌های مختلف به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طی امسال در جهت تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری استان ۶۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

پیمانجو عنوان کرد: ۴ نقطه حادثه خیز دیگر تعهد استان است که پس از مشخص شدن پیمانکار اردیبهشت ماه شروع می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۲ شرکت حمل و نقل مسافر، ۲۱ شرکت حمل کالا در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، ۴۷ دستگاه اتوبوس، ۷۰ مینی بوس، ۷۴۳ دستگاه سواری، ۱۰۴۶ کامیون و تریلر و ۲۵۴۸ وانت عمومی در استان فعالیت دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۱۱ ماهه امسال ۶۵۴ هزار و ۵۶۳ نفر مسافر جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشت.

پیمانجو افزود: طی این مدت ۹۵ هزار و ۱۵۷ بارنامه حمل کالا با تناژ یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۵۱۳ تن جابجا شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بنده
|
Turkey
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
پول راهدارانی که شب روز در سرما و برف برای خدمت رسانی از جون مایه گذاشتند بدین نیاز به جلسات بی محتوا نیست. این اداره نیاز به پایش نداره از وضعیت بگیر‌ ببندها و رانت ها اگاه هستیم ، شاید روزی دوباره اختلاس دیگر را در سازمان ببینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دو بار هست قراره تو جاده دهدشت ب سوق نیوجرسی نصب بشه با روشنایی اما خبری که نشد هیچ معلوم نیست نیوجرسی ها رو بردن کجا
بعد دم از عدالت (سیاست دورن استانی میزنن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین