تاریخ انتشار:۱۵:۴۳ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
عصر دنا: کمربندی ۱۲ کیلومتری چنارستان یاسوج گذرگاهی است که درکنار تعداد کشته‌های زیادی که طی سالیان متوالی بر جای گذاشته، روزانه جان بسیاری از افراد را در معرض خطر قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کمربندی ۱۲ کیلومتری یاسوج، از پلیس راه یاسوج به شیراز تا پلیس راه یاسوج به اصفهان است؛ کمربندی‌ای که چون کمربند انفجاری هر روز خانواده‌ای را داغدار می کند.

«سجاد نجفی»، رئیس شورای شهر چنارستان سفلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص مشکلات روستای چنارستان با جمعیتی بیش از ۳۶۰۰ نفر گفت: عبور خودروهای شوتی از این کمربندی که ایمنی لازم را ندارد مشکلات زیادی را برای اهالی این منطقه و خودروهای عبوری از آن ایجاد کرده است که از مسئولان انتظار داریم در این رابطه فکری اساسی کنند.

وی با بیان اینکه کمربندی یاسوج به قتلگاهی تبدیل شده است، افزود: بیش از ۳۰ نفر از فوت شدگان قبرستان روستای چنارستان در این کمربندی جان خود را از دست دادند.

نجفی با بیان اینکه با احداث این جاده کمربندی روستای چنارستان را به دو نیمه تقسیم شده است، اظهارکرد: مسئولان و متولیان امر با توجه به اینکه این کمربندی حدود ۱۱ درصد تلفات تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده، هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات آن و ایجاد ایمنی جهت تردد مردم و اهالی این روستا کار جهادی و عملی انجام دهند.

کمربندی ۱۲کیلومتری یاسوج جان انسانها را به مخاطره انداخته است

محمدامین نیکویی نژاد، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته طی چهار فقره تصادف در کمربندی چنارستان یاسوج ۲۳ نفر کشته و مجروح شدند.

وی اظهار کرد: در یک تصادف بامداد چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ به دنبال شاخ به شاخ شدن دو خودروی پراید و پژو ۳ فوتی و ۲ مصدوم، در تصادف دیگر بین دو خودرو پژو ۴۰۵ ساعت ۱۳:۰۴ امروز ۷ مصدوم و یک کشته، یک تصادف سه مصدوم، یک تصادف پژو پارس با پراید نیز ۷ مصدوم برجای گذاشت.

سرهنگ حسن دانایار، رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: این کمربندی در محدوده روستای چنارستان نیاز به یک زیرگذر یا تقاطع غیرهمسطح دارد که تا قبل از اجرای این مهم باید بصورت موقت اقداماتی انجام شود.

وی افزود: اهالی این روستا بخصوص ۲۲۲دانش آموز برای انجام امور روزمره و تحصیل خود با مشکلات جدی مواجه هستند که با این وضعیت کمربندی جانشان در خطر است و باید فکری اساسی کرد.

دانایار اظهارکرد: حدود ۱۰ کیلومتر جاده کمربندی نباید این تعداد تلفات بدهد و باید اقدام اساسی فوری در این خصوص انجام شود.

محمد راستا، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۱۵۰ کیلومتر جاده بابامیدان – یاسوج – سمیرم اولویت راه استان بوده که مهمترین قسمت این محور کمربندی ۱۲کیلومتری یاسوج به اصفهان در محدوده روستای چنارستان است و تاکنون پنج کیلومتر از این کمربندی چهارخطه شده و ۷ کیلومتر مابقی آماده افتتاح است.

 وی اظهار کرد: پیمانکار این کمربندی بیش از ۵۰ میلیارد تومان مطالبه دارد و مشکل اصلی این کمربندی که از نقاط حادثه خیز کد دار کشور است، در محدوده روستای پرجمعیت چنارستان بوده که نیاز به تقاطع غیرهمسطح یا زیرگذر دارد و برای اجرای این پروژه حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین