کد خبر: ۲۲۸۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار:۱۲:۱۳ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
محمد سروش نیا
عصر دنا: چند روز قبل از انتخابات یازدهم اسفند ۴۰۲ الحق‌ و الانصاف محمد موحد نماینده این خطه؛ حرفش را راست و حسینی زد؛ "او متخصص انتخابات است!" مسیری که هر ۴ سال طی می‌کند. جمله صحیحی از جنس صداقت که شاید اشتباه بر زبان شخصی همچون "موحد" جاری شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یادداشت دریافتی- محمد سروش نیا: از آغاز انقلاب تا کنون، هدف پلید استکبار جهانی و نوچه‌های خارجی با داخلی آنان، فاصله گرفتن مردم از صحنه‌‌های انقلاب و حضور در عرصه‌های اجتماعی _ سیاسی بوده که در تحقق هدف‌‌ها تمام حربه‌ را به‌کار برده‌ و الحمدالله این تیرها به سنگ خورده‌اند. اتفاقاتی که مردم در آن پیروز میدان‌ هستند و نشان دادند این وحدت و یکپارچی ناگسستنی است. در مقابل، مردم از مجلس انتظار دارند، خانه ملت و امید محرومان باشد. چیزی که باید باشد اما نیست! به خصوص در گوشه‌‌‌ای چون؛ کهگیلویه‌ با کلی ظرفیت‌های موجود اکنون هم محروم است و هم مظلوم!

 چند روز قبل از انتخابات یازدهم اسفند ۴۰۲ الحق‌ و الانصاف محمد موحد نماینده این خطه؛ حرفش را راست و حسینی زد؛ "او متخصص انتخابات است!" مسیری که هر ۴ سال طی می‌کند. جمله صحیحی از جنس صداقت که شاید اشتباه بر زبان شخصی همچون "موحد" جاری شد.

 با انتصابی بر محوریت گَگوگری؛ "عزیز موسوی" را بدون شایستگی در منصب فرمانداری می‌گمارد تا در راستای خط و مشی‌هایی که موحد در سَر دارد ترکیب برگزاری انتخابات را طوری طراحی و اجرا کند که حاج‌آقا بخواهد و آب از آب تکان نخورد. عزیز حواشی اطرافش را به قَدری زیاد کرد که ناچار به رفتنش شد. البته پس از کنار زدن این گَگو از منصب، گَگوی دیگری "سید حمزه محقق" بر منصب فرمانداری نشست. "محقق" با سابقه پاسداری‌اش، خواسته یا ناخواسته در صیانت و پاسداری از آرای مردم موفق نبود که امیدوارم طول خدمت‌اش؛ دیگر سلب توفیق نگردد.

 فیلم‌هایی از تخلف و تقلب، که تعدادشان یکی دو تا نیست و اطلاعات را همین مردم که از قضا در انتخابات مشارکت داشتند، در داخل تولید و مستندسازی می‌کنند و در اختیار دیگران قرار می‌دهند. یکی از حامیان حاج‌آقا با سمت نماینده فرماندار؛ که فاقد استقلال در فکر است و جان بچه‌‌ خود را مقابل جریان زر و تزویر ناچیز می‌داند "برای پیروزی موحد" در نظام‌‌مردم‌سالاری‌دینی که انتخابات رکن اساسی آن‌است با کلی "تعرفه‌ی مَمهور" روی کاسه توالت برای سرنوشت کهگیلویه تعیین تکلیف می‌کند! حامی دیگر حاج‌آقا گویا قصد دارد زکات علم‌اش را پس دهد. در جمع و گَعده کاربران به طور سازمانی؛ به تدریس تخصصی و آموزش روز انتخابات چگونه تقلب کنیم؟ مشغول است. مواردی این‌چنینی که این روزها مجازی را پر کرده است!

 آنچه مشخص است، اینست که اکثراً، از مسئله شناخت کافی داریم. اما آن‌چه اهمیت دارد، این‌است در هر جایگاهی که هستیم مشخص کنیم کجای معادله قرار داریم و چه تکلیفی بر عهده داریم؟ این فرآیند باطل سابقه‌دار که قبلاً برای آن تدبیری اتخاد نشد، امروز می‌تواند با عادی‌سازی‌اش خطر بزرگی برای آینده باشد. بی‌تردید؛ مشارکت بدون امنیت و سلامت اثر مثبت و مطلوبی ندارد و نهادهای نظارتی، امنیتی و قضایی می‌توانند از ظرفیت‌های خبری مردم تا جای ممکن استفاده کنند و صرفاً این اسناد را در بولتن‌های محرمانه بدون بررسی و پیگیری طبقه بندی نکنیم.

 این روزها هر کدام‌ آزمون سختی در پیش داریم. عرایض را به نصایح حضرت‌آقا در دهه ۸۰ در جمع وزیر و مدیران وزارت اطلاعات پایان می‌دهم؛ ایشان فرمودند: آن دلی که انسان در آن عشق اتومبیل فلان‌جور دارد، آن دل نیست، گاراژ است! بنگاه معاملاتی است! آن دلی که همه‌اش در آن میل جنسی موج می‌زند، دیگر دل نیست، آن عشرتخانه است. شاعر، آن زمان که ضیاع و عقار و زمین و ملک و گاو و خر در زندگی نقش داشته، از اینها نام برده و می‌گوید دلی که اینها در آن باشد، آن‌جا طویله است! ده است! دل، نیست؛ دل جای خداست؛ جای نور است.

این یادداشت ارسالی از مخاطبان پایگاه خبری عصر دنا است که این سایت آن را تایید یا تکذیب نمی کند.

 این پایگاه خبری آماده دریافت و انتشار هر گونه جوابیه در رابطه با این گزارش یا یادداشت می باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
باسلام وقتی نظارتی وجود ندارد سنگ روی سنگ بند نمی شود قانون جنگل یا مافیای ثروت و قدرت هرکس دنبال منافع شخصی خودش است
کهگلویه بیشفاخو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
واااای خدا همه میدونند موحد با تقلب تخلف دزدی و....رای اورد چرا کسی تو این کشور صدای مردم مظلوم کهگلویه را نمیشنوه? خدا خدا خدا خودت جواب خیانت های موحد و خانوادشو بده.
موحد اصلا نماینده مردم نیست چون مردم بهش رای ندادند . خدا لعنت کنه استاندار و فرماندارو که به رای مردم خیانت کردند.
براتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
بچه جان ورود به سیاست برایت خیلی زوده ، هنوز معنای متخصص انتخابات را نمی فهمی و با دید منفی نگرانه ات نگاه می کنی مقصر کیست ؟
هر سیب زمینی ناپخته ای هم می داند که کسی که شش دوره با رقابتهای سنگین وارد مجلس شده برای دور هفتم می گوید من متخصص انتخاباتم با کسی که همه رقبا را از صحنه خارج کردند و دست یک نفر بنز دادند و به دیگران پیکان قراضه و دو دور برنده شد برای اولین دوره رقیب قدر داشت که هنوز در توهم دوران قبل است .
چقدر صغرا و کبری کردی که شب را روز توصیف کنی و روز را شب
حیف از روزگار و مطبوعات ....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
بچه جان شما که دارین نان و نوای موحد را می خوری و چک چونه ظالمی را میزنی که بر مردم ظلم کرده


ظاهرا شما دست کمی ازین ظالمان نداری،
چخان بازی حدی دارد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
قدیما میگفتن دزد نگرفته پادشاست ولی الان که مردم دزد همیشگی را پیدا کردن و فهمیدن این دزد تاوان حق مردم را پس میدهد، این دزد دیر یا زود در همین دنیا تاوان آه و نفرین مردم را پی میده، هر چند تاوانهایی را پس داده

خدا یمرهان اگه آن بالا خدایی میکنی دیر یا زود ثابت کن که حق الناس یعنی رسوایی در همین دنیا
پروردگارا به حق بزرگیت سیاستمدارانی از جمله موحد را که حق مردم را ضایع کرده تا جیب پیمانکاران را پر کنه در این دنیا روسیاه بفرما
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین