کد خبر: ۱۲۱۶۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار:۱۳:۱۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
عصر دنا: جناب مهندس عدل هاشمی پور، چالش های نظام جمهوری اسلامی را بایستی در همین زمان به بحث گذارد و شما را هم در این زمین بازی مستثنی نمی دانیم و همراه با چرایی به دنبال چگونگی رفع آن نیز باید باشیم و غافل نمانیم که مشکلات جامعه تنها با آماده باش ها و دادن شعار جامه ی عمل نخواهد پوشید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): محمد سروش نیا:ساعت ها روی موضوعاتی اندیشیدم که توان قلم فرسایی و انتقال مفهوم و موضوعی در راستای آرمان ها و دردی از انقلاب اسلامی را داشته باشم. ذهن خود را به نظاره نشانده و به تامل و تفکر به موضوعاتی چون: بی عدالتی، اشرافیت، محافظه کاری و حقوق های نجومی که از جهات مختلفی، با مختصات جغرافیایی کهگیلویه که پیوند عمیقی با محرومیت و فقر را به خود اختصاص داده را مورد بررسی قرار داده باشم. با نالیدن و اندوه روی این چند بند، ضمیر ناخودآگاه را به سمت نماینده دیارمان کهگیلویه بزرگ مهندس عدل هاشمی پور نشانه برده که در گفتار تا کردار فرسخ ها فاصله دارد.
آری برادر، کیست آن مومن که در دامن انقلاب رشد یافته و قد کشیده باشد اما به آرمان و اسلام و همه تعالیم روحانی خمینی کبیر از جان و دل اعتقاد و اعتماد عمیق نداشته باشد؟
 ملتی که همیشه در پای علم امامشان سینه می زنند؛ ادبیات و عرفان او؛ سادگی و مردم داری اش؛ و از جنس مستضعف بودنش را دوست داشتند و پای بیعت او تا تراشیدن کوه ها و دادن جان ها به مبارزه ایستادند.

و اما جان کلام؛ با قلمی از جنس کوخ نشینی و پابرهنگی مردمی که پای انقلابشان ماندند.

جناب مهندس عدل هاشمی پور، چالش های نظام جمهوری اسلامی را بایستی در همین زمان به بحث گذارد و شما را هم در این زمین بازی مستثنی نمی دانیم و همراه با چرایی به دنبال چگونگی رفع آن نیز باید باشیم و غافل نمانیم که مشکلات جامعه تنها با آماده باش ها و دادن شعار جامه ی عمل نخواهد پوشید.

ساختار سیاسی و حکومتی در صورتی پایدار و پاینده می ماند که بتواند در میان نخبگانش این نکته را به دیوار مغزشان میخکوب کند؛ اینکه به مشکلات و نارسایی ها همانند مسئله نگاه کنند و ذهن مشکل محور را به ذهنی مسئله محور تبدیل نماید.
 جناب هاشمی پور آنچه که از بدو  شکل گیری تا به الان ملتی را پای علم انقلاب آورده است، درد نان نبوده بلکه حکومتی از جنس مردم بود و هست با مسئولینی که چیزی برای فخر فروشی و رفاه طلبی قابل ارائه ندارند و از آنجا که بی عدالتی، تبعیض، محافظه کاری و اشرافی گری مهم ترین دلایل از هم پاشیدگی افکار مردم نسبت به طبقه حاکمان و بحران مدیریتی است الزام دانسته که به رویه ی چند ساله ای که در پیش گرفته و هم اکنون در حال سپری کردن آن هستید را مورد نقد قرار داده و منتظر پاسخی زیبنده ی افکار امام باشیم.
 جناب هاشمی پور امروز عدالت اجتماعی یوتوپیای گمشده ی عصرمان واقع شده و شما طی این چند سال خدمت خود در پروژها چه بسیار افرادی را با حقوق های بالا به خدمت و استخدام در پروژه ها گماشته که هر کدام از آنها در نهاد و اداره ای بازنشسته و دارای حقوق و سابقه بیمه بیش از ۳۰ سال داشته و بدون از اینکه از سواد،تخصص و کارایی لازم را داشته باشند نه تنها جای را بر ترقی و اشتغال جوانان نخبه و تحصیل کرده این خطه و دیار تنگ کرده بلکه به لحاظ مهندسی، نمودار پیشرفت ان را به سوی روندی کاهشی مبدل ساخت و سوال برانگیزتز اینکه آیا این اقدامتان جز سیاسی کاری و بی عدالتی معنای دیگری در بر می گیرد؟

 جناب هاشمی پور درست گفتید و کمی هم زود گفتید چه می دانستید که " زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد " روزهایی که در جلسات تبلیغاتی خانگی در منازل اعلام کردید که حقوق ماهیانه بنده ۳۰ میلیون تومان می باشد و دریغ از هر گونه نگاه مادی وارد صحنه انتخابات شده و آن هم فقط برای خدمت آمده ام و بس. تبریک می گویم، پیروز انتخابات شده و خوش آمد دارم خدمت جنابتان؛ ولی پس از گذشت زمانی ناگهان صدای ناله ی ملتی از حقوق های نجومی به عرش کشانده می شود و اکنون ماجرای حقوق ۳۰ میلیون تومانی شما را از یاد نخواهیم برد و مورد پرسش قرار خواهیم داد که:
از آنجا که سقف حقوق ها ۱۰ میلیون تومان اعلام شد آیا حقوق ۳۰ میلیونی شما شامل حقوق های نجومی شده است؟
چنان که شامل حقوق های نجومی باشد متعلق به بیت المال بوده و بازگردانده می شود یا خیر؟

 جناب مهندس هاشمی پور همانگونه که خود بیش از همگان اطلاع داشته که بر اساس آیین نامه و ضوابط ۵`۲ درصد از بودجه قرارگاه ها بایستی صرف پروژه های فرهنگی (ساخت مسجد و مدارس و...) صورت گرفته شود، لیکن ای کاش در این اقدام پیش از آنکه تابلویی به نامتان در زمینی علم کرده باشند، مردم را از حق و حقوقشان آگاه ساخته بودی تا که شاید انها را وامدار خود قرار نمی دادی.
  جناب مهندس هاشمی پور بایستی حضورتان رسانم در عرصه سیاست،  برجام تا فرجام، عزل و نصب وزرا، حقوق های نجومی، کج روی های دولت از گذشته تا کنون مواضع سیاسی شفافی بر زبان خویش جاری نکرده اید و شاید دلالت بر محافظه کاری در سیاست شما باشد لذا یاد آور شده باشم که همانطور که در علم ریاضیات دو دوتا چهار تا، در سیاست هم شرط را بر همین معادله گذاشته که محاسباتتان در قاعده این بازی سیاسی از خطا مصون بماند.

 "وارد حاشیه ها نخواهم شد"  حتما صورت مسئله این پاسخی را که فرمودی به خاطر داشته اید؟
مسئله از اینجا شروع شد که زمانی که فرزندانتان با گذاشتن پست های مجازی خود سوار بر ماشین های آن مدلی و پشت به برج ها و رو به دریا در حال لایک گرفتن بودند مورد نقد رسانه ها واقع شدند چرا که نقد سرآغاز شناخت بود ولی شما به عنوان یک رزمنده که سال ها در جنگ حق علیه باطل حضور داشته و با دو چشم دیده خویش شاهد وحاضر بوده که چه خون ها زمین را چشمه سار کرد و چه پدران و مادران را بی پسر کرد تا که امروز شاید شما پیام آنها را به گوش محرومین و مستضعفین رسانی ولی جوابتان سزاوارمان نبود و تنها با گفتن "وارد حاشیه ها نخواهم شد" مسئله را پایان رساندی، اندکی صبر پیشه کن برادر با ما باش؛ هنوز جنگ ادامه دارد، جنگ فقر و غنا؛ مستضعفین ومحرومین دردمند و مرفهین بی درد؛ کوخ نیشینان و کاخ نشینان و غافل مباش از اینکه سیاست هم حاشیه دارد و هم متن و خدمتتان عارضم دور زدن مسئله را می دانیم و بزنگاه های سیاسی را هم می شناسیم و بهتر آنکه بدانید، اشرافیت  در دو مقوله دینی و عقلی مورد نقد است، نه تنها با اسلام سازگار نیست بلکه در بردارنده ی فرهنگیست که با کار آمدی و ارزش های انسانی همچون آزادی و عدالتخواهی در تعارض است چنین نگرشی انگیزه و عدالتخواهی یا ساده تر بگویم برادری و برابری را منافات دانسته چرا که اندیشیدن می تواند شیوه ی زندگی را تعیین کند و سپس منتج به چگونه زیستن و خروجی این دیاگرام بر چگونگی رفتار و اندیشه تاثیر خواهد گذاشت.

امیدوارم تحمل اندیشه ی مخالفتان را داشته باشید و سعی بر آن داشته ام با قلمی بر حسب انصاف و فارغ از هر گونه غرض و جناح بندی سیاسی عاری از بار عاطفی، ولی در کمال ادب مورد نقد پرادخته باشم و بایستی در شناخت و پردازش این آسیب ها، افکار را وارد کرد،نقد کرد، جواب داد و تولید کرد چرا که در نظام جمهوری اسلامی ایران "تضعیف خیانت است/ توجیه حماقت است/ تکمیل رسالت است."

عصر دنا: انتشار این یادداشت لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را یا نقد کنید.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
جناب آقای هاشمی فرد شایسته و خدمتگزاری است اما در خصوص تحصیلات دانشگاهی آقای هاشمی که در چه رشته ای تحصیل کرده اند در صورت امکان شرح دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
دانشگاه آزاد بهبهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
آخ که خوب گفتی .وقتی سلمان ..به هر دری می زند تا باایشان عکس بگیرد. همچنین بخشدار
آرش ممبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
برادرجان عیب کار از هاشمی ها نیست به گفته همان آقای محقق کاندید قدیمی کار از بالا خرابه / چشمها را باید شست جور دیگر باید دید / کا هابله
سیدمحمدجوادهاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
باسلام بنده هنوزمنتظر شماهستم جناب سردار که فرمودین بیادفتر درمجلس تا مثل یه پدروپسرصحبت کنیم ومشکل ..........روحل کنیم سیدمحمدجوادهاشمی تهران
اکبریان مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
ضعیف ترین نماینده تاریخ ایران
حسین از دیشموک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
احسنت عصر دنا.زمانی برای ایشون خوب تبلیغ میکردی.چرا انوقت فکر نکردی چطور میلیاردر شد.مگه یه پاسدار حقوق بگیر نبود.چرا همقارانش توی مناطق هم پولدارترین اند.اما یه معلم همیشه محتاجه.نکنه سهم شما را نداد شما که خیلی براش تیتر زدین.در برابر جمله معروف کامرانی در قیامت پاسخگو خواهید بود(من با صدای هی هی گوسفندانتان آشنایم)
علیپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
سلام عصر دنا مگه امیرکبیر منافعتون را تامین نکرد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.