تاریخ انتشار:۱۶:۴۹ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
یادداشتی از امین رایگان؛
عصر دنا: از اوایل دهه هفتاد اشخاصی وارد صحنه انتخابات شدند که از همین فرهنگ ایلیاتی ما در جهت منافع خودشان سو استفاده کردند و احزاب و نخبگان و شخصیت‌های میهن پرست را در هم شکستند و با تطمیع و تحریص کردن افراد شاخص باعث خیانت به ارزش‌های اخلاقی و انسانی و سنت‌های زیبای ایلیاتی ما شدند و خسارت‌های زیادی را بر ما تحمیل کردند که نتیجه این خیانت‌ها را امروز در خودکشی نوجوانان، فساد، طلاق، آمار زیاد بیکاری، مهاجرت نخبگان و خیلی موارد دیگر مشاهده می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصر دنا- امین رایگان، کاندیدای حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ: فرایند انتخابات که می‌توانست یک ماراتن برای انتخاب یک خدمتگزار با ویژگی‌هایی مثل تخصص، وجدان کاری، باهوش و شجاع در جهت رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جوامع باشد.

مشخصا به یک کورس برای پیشبرد اهداف و منافع شخصی و بدون در نظر گرفتن مشکلات و چالش‌های اساسی جامعه تبدیل شده است.

جوامعی رو به جلو حرکت می‌کنند که آینده نگری داشته باشند و از این فرصت برای رفع چالش‌ها و موانع پیش رو قدم بردارند. در ایران تقریبا این واژه انتخابات شخصیت و اصالت خودش را از دست داده است و عملا به فروپاشی رسیده است. خسارت‌های زیانباری بر دوش نوجوانان و جوانان گذاشته که نتیجه عدم هوشمندی نسل‌های گذشته ما بوده است.

دخالت بیش از حد در انتخابات امید را از توده جامعه گرفته و بخش زیادی از جامعه از این واژه گریزانند.

در کهگیلویه بزرگ شرایطی برقرار بوده که از دیگر نقاط کشور متفاوت‌تر است. فرهنگ شریف ایلیاتی ما که از بزرگان و اجداد به ارث برده ایم کم و بیش در منطقه هنوز قابل احترام بوده و در خیلی موارد مردم به افراد تاثیر گذار که خود را برای حل مشکلات به زحمت می‌اندازند اعتماد دارند.

اکنون که بیش از ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد، جوانان و نخبگان هنوز در کهگیلویه بزرگ به خاطر تفکرات سنتی و عرف حاکم نتوانستند خلاقیت خود را به نمایش بگذارند و در حل مشکلات به مردم یاری رسانند. شاید بعضی از آن‌ها میدانی برای عرض اندام در اختیار نداشته اند و خیلی‌ها هم که میدان در اختیار داشتند شجاع و جسور نبودند که بتوانند در مقابل انحرافات جامعه حرکت تاثیر گذاری انجام بدهند.

از اوایل دهه هفتاد اشخاصی وارد صحنه انتخابات شدند که از همین فرهنگ ایلیاتی ما در جهت منافع خودشان سو استفاده کردند و احزاب و نخبگان و شخصیت‌های میهن پرست را در هم شکستند و با تطمیع و تحریص کردن افراد شاخص باعث خیانت به ارزش‌های اخلاقی و انسانی و سنت‌های زیبای ایلیاتی ما شدند و خسارت‌های زیادی را بر ما تحمیل کردند که نتیجه این خیانت‌ها را امروز در خودکشی نوجوانان، فساد، طلاق، آمار زیاد بیکاری، مهاجرت نخبگان و خیلی موارد دیگر مشاهده می‌کنیم.

به عنوان مثال ما در اینجا شخص اول و تاثیر گذار قوم و قبیله‌ای را می‌بینیم که از این فرایند انتخابات در هر دوره طی سالیان گذشته بهره کمی می‌برده و اکنون بعد از ۴۰ سال در کنار خودش ۶ نفر جوان نخبه نا امید و انبوهی از مشکلات آوار شده است و به یک بحران رسیده است. اگر از ابتدا بر مبنای درست و حقیقی انتخاب می‌کردند قطعا اکنون به نتیجه بهتری می‌رسیدند.

امروز در کف جامعه یاس و ناامیدی زیاد شده و نسل‌های جوان و نوجوان به یک بحران رسیده اند. بی اعتمادی در جامعه زیاد شده و تقریبا کلمات و جملات درست ارزش خود را از دست داده اند. ضد ارزش‌ها چنان حاکم شده اند بر جامعه که هیچ چیزی قادر به پایین کشیدن آن‌ها نیست و هر تلاشی در جهت صحیح به شکست و نابودی منجر شده است؛ و امروز شاهد هستیم که چگونه افرادی هم اگر در سمت درست جامعه ایستاده اند به انزوا کشیده شده اند و در مقابل حقیقت سکوت می‌کنند. به نقطه‌ای در این فرایند رسیده ایم که دیگر سکوت جایز نیست و تمام وجدان‌های بیدار و افرادی که داعیه دفاع از حقوق و ارزش‌های انسانی دارند نباید سکوت کنند.

به عنوان یک جوان بر علیه این انحرافات قیام کرده ام. از لحاظ مادی خودم با تلاش و کوشش خودم به یک کیفیت مطلوب زندگی رسیده ام. شغل خوب و خانه و ماشین و زمین کشاورزی و... دارم و نیازمند حقوق و مزایای نمایندگی نیستم و صرفا برای دفاع از حقیقت وارد این عرصه شده ام. دعوت می‌کنم از تمام اقشار جامعه که تا امروز از این فرایند انتخابات گلایه‌مند بوده اند و احساس می‌کنند حق آن‌ها ضایع شده است و نسبت به حل مشکلات و آسیب‌ها ناامید شده اند و از لحاظ روحی و به بن بست رسیده اند حتی اگر این فرایند را قبول ندارید در مقابل بیان حقیقت سکوت نکنید و از تصمیم اینجانب دفاع کنید. فریب کسانی را نخورید که در این فرایند منفعتی کسب کرده اند فریب رسانه‌های که قلم خودشان که شرافت خودشان هست را فروخته اند نخورید. بیایید دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین