تاریخ انتشار:۱۶:۳۱ - ۳۰ دی ۱۴۰۲
عصر دنا: از هر طرف که وارد شهر یاسوج می شویم با حجم انبوهی از زباله روبرو خواهیم شد که زیبنده شهر یاسوج، پایتخت طبیعت ایران نیست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، زباله‌های رها شده چندین ماهه در ورودی شهر یاسوج پایین دست روستای گنجه ای، مزدک، روستای امام زاده قاسم و مادوان و بر سر جاده یاسوج به سی‌سخت و به عبارتی در جلوی دید مسافران شهر توریستی سی‌سخت علاوه بر تعجب گردشگران باعث فاجعه زیست محیطی شده است. 

از هر طرف که وارد شهر یاسوج می شویم با حجم انبوهی از زباله روبرو خواهیم شد که زیبنده شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران نیست. 
 


در این بین کوتاهی از سوی هر دستگاهی است باید یک بار برای همیشه به این موضوع ورود کنند و جلوی این فاجعه زیست محیطی را بگیرند، اگر مربوط به دهیاری هاست که باید به دلیل ترک فعل و سهل انگاری بدون از هر گونه ملاحظه کاری به دادگاه معرفی شوند تا دیگر شاهد چنین زشتی هایی نباشیم.
 


بهداشت محیط و محیط زیست هم که در خواب غفلت بسر می برند و بدون شک هر روز از جلوی همین زباله ها عبور می کنند و دغدغه ای برای سلامتی مردم ندارند و طبیعت هم رو به نابودی است. 

بطری نوشابه یا پوست پفک و چیپسی که ما با بی تفاوتی در طبیعت رها می کنیم فقط محیط زیست را آلوده نمی کنند، این زباله ها حیات هزاران گونه جانوری موجود بر روی کره زمین را تهدید یا دستخوش تغییر می کنند.

این یک آموزه اخلاقی یا هشدار صرف نیست.
 


سالانه میلیونها تن زباله تجزیه ناپذیر توسط افراد زیادی در گوشه و کنار کره زمین و همچنین کشور ایران در جنگل ها، کوهستان ها، دشت ها، رودخانه ها و دریاها رها می شود.

اگر چه ما این زباله ها را به اصطلاح دور می اندازیم و از جلوی چشم خود پنهان می کنیم اما در عمق طبیعت این تازه شروع یک داستان مخرب و کشنده برای گونه های مختلف جانوری است استبه عنوان مثال انباشت زباله های پلاستیکی در سواحل و آب های ساحلی حیات انواع مختلف آبزیانی را که از مواد غذایی همراه این زباله ها تغذیه می کنند،به خطرانداخته است. 
 


تاکنون عکسهای بسیاری از جانوران مختلف منتشر شده است که به دلیل گرفتار شدن در انواع زباله ها یا خوردن آنها دچار تغییر شکل فیزیکی و ایراد در ساختار فیزیولوژیک بدنشان شده است.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین