تاریخ انتشار:۱۴:۴۲ - ۲۱ دی ۱۴۰۲
آیت‌الله ملک‌حسینی:
عصر دنا: نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: عزت آنگاه برای جامعه رخ می‌دهد که مسئولان قبل از مردم رنج‌ها را تحمل کنند، نه پس از آن و یا اینکه اصلا رنجی متحمل نشوند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش پایگاه خبری عصر دنا از دهدشت، آیت الله ملک‌حسینی امروز در یادواره شهدای روحانی چهار شهرستان اظهار کرد: روحانیت در تاریخ رمز احیای دین بوده است، دین را از رسول خدا و اهل بیت آموختند و در جامعه جاری کردند.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهدای روحانی مشمول رأفت خداوند متعال هستند و به درجات اعلی می‌رسند.
این مسئول با اشاره به افضلیت مداد علما نسبت به خون شهدا تصریح کرد: در یادواره کسانی شرکت داریم که هم صاحب مداد بودند و هم خون دادند.

وی، عالمان را هدایتگران تاریخ خواند و افزود: می‌آموختند و آموزش می‌دادند معلمان و مربیان جامعه بودند به بلوغ رسیده و جامعه را بالغ کردند.

آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: حریت علما بستری برای موفقیت روحانیت در طول تاریخ شد.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در تشیع استان انکارناپذیر است، افزود: خدای متعال اینها را در نگاهها بزرگ کرد؛ رازش این بود که خدای متعال در نگاه اینها بزرگ بود.

استاد حوزه بیان کرد: روحانیت در صیانت از دین و احیای جامعه وظیفه خود را ادا کردند. حفظ دین رسالتی بود که بر دوش عالمان قرار داشت و خدای متعال به آنها بخشید.

وی عالمان را آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و گفت: درود بر علما که زنده بودند تا دین را زنده نگه دارند وهمیشه در مقابل مکاتب انحرافی ایستادند. هیچ کس جز روحانیت مرد این میدان نبود.

وی ادامه داد: مرحبا به عالمان شیعه که مرزداران ایمان بشر از انحراف بودند.

نماینده پیشین ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آخوندی و ملایی در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: طلبه باید به این عمامه افتخار کند، این عمامه بر سر بزرگانی بود که برای صیانت از دین وقف شده بود.

وی اضافه کرد: چه کسی بهتر از آخوند و روحانی که معنای کلام امیرالمومنین را بفهمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانی باید برای اندیشه‌ها سخن داشته باشد هم برای احساس پیام داشته باشد،تصریح کرد:
خون شهدا را خداوند باطل نخواهد کرد هر کسی به نام دین خون بدهد بی‌شک به نتیجه خواهد رسید.
این مسئول کلمه شهید را رمز عزت جامعه خواند و با تبیین پیام‌های شهدا گفت:
شهید به مسئولان می‌گوید خون دادیم خدمت کنید به جامعه‌ای که وظیفه خدمت دارید، از انقلاب صیانت کنید، در انتخابات مشارکت کنید و به کشور آبرو ببخشید.

آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: به برکت خون شهدا آینده ایران آینده علم، شرف و تقوا باید باشد.
وی در ادامه خطاب به مسئولان افزود: ندای مقاومت سر دادن اما مشارکت در سختی‌ها نکردن و تحمل رنج‌ها نکردن مقاومت نیست. همه پایبند به مقاومت باشیم.

این مسئول بیان کرد: عزت آن گاه برای جامعه رخ می‌دهد ک مسئولان قبل از مردم رنج‌ها را تحمل کنند نه پس از آن و یا اینکه تحمل نکنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین