تاریخ انتشار:۱۲:۱۱ - ۱۲ دی ۱۴۰۲
گفت‌وگو با نویسنده‌ کهگیلویه و بویراحمدی؛
عصر دنا: منوچهر سیف السادات نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی معتقد است که نوشتن یک کتاب یعنی هر شخصی تجربیات ارزشمندی دارد که باید آن‌ها را نوشت تا به نسل‌های آینده منتقل شود و از این رو مرگ هر انسان در حقیقت مرگ یک کتاب است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از ایبنا _ زینب خوش اندیش: کتاب میراث ارزشمندی است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده است. کتاب، منبعی از دانش و آگاهی است که می‌تواند به ما کمک کند تا بهتر زندگی کنیم. با منوچهر سیف السادات، نویسندهٔ سه جلد کتاب، به گفتگو نشسته‌ایم. سیف السادات در زمینهٔ حقوق، اسطوره‌شناسی، و آموزش و پرورش قلم زده است. در این مصاحبه، سیف السادات دربارهٔ کتاب‌هایش گفت‌وگو کرده است.

منوچهر سیف السادات، فارغ التحصیل دکترای حقوق عمومی. سال‌ها تجربه وکالت دارد و ۲۰ سال در آموزش و پرورش مشغول به کار بوده است. تجربه‌های دوران معلمی و وکالت، همچنین مطالعات و تحقیقات حقوقی باعث شد که سه جلد کتاب بنویسد. دو کتاب دیگر وی نیز در حال چاپ است.

-لطفاً بیشتر درباره ی کتاب های خود توضیح بدهید.

اولین کتاب چاپ شده‌ام به نام «راهکارهای حقوقی زندگی» است. این کتاب در هشت فصل به موضوعات حقوقی مختلفی می‌پردازد که تمام انسان‌ها با آن‌ها مواجه می‌شوند. از جمله این موضوعات می‌توان به جرایم زبان، نحوه انجام معاملات، رهن و خریدوفروش، ساخت‌وساز شهرداری‌ها، مسائل خانوادگی، و مسائل حقوقی ابتدایی زندگی اشاره کرد.

-بیشترین مشکلی که با آن مواجه شدید چه بود و آن را چگونه در کتاب بررسی کردید؟

بیشترین مشکلی که با آن مواجه شدیم این است که بد صحبت می‌کنیم و آداب معاشرت را رعایت نمی‌کنیم. در کتاب به این موضوع پرداخته‌ایم که چگونه صحبت کنیم و چگونه به سخنان مخاطب گوش بدهیم. همچنین نحوه استفاده از تلفن، آداب ملاقات، رعایت بهداشت فردی، لزوم آشنایی با قوانین، توصیه‌های حقوقی، و لزوم مکتوب کردن قراردادها از دیگر موضوعاتی هستند که در این کتاب بررسی شده‌اند.

-کتاب دوم شما در مورد چه موضوعی است؟

کتاب دوم من «واکاوی زندگی شخصیت‌های اسطوره‌ای» است. در این کتاب به معرفی شخصیت‌های اسطوره‌ای پرداخته‌ام که به دلایل مختلف برجسته شدند و در میان مردم مقدس شدند

-این کتاب در چند فصل تنظیم شده است؟

این کتاب در هفت فصل تنظیم شده است. فصل اول به تعریف اسطوره و تفاوت آن با افسانه می‌پردازد. فصل دوم به شخصیت‌های رویین‌تن و به اندیشه نامیرایی در اساطیر مختلف می‌پردازد.

-کتاب سوم شما در مورد چه موضوعی است؟

کتاب سوم من «بررسی تطبیقی آموزش و پرورش از نگاه قوانین» است. در این کتاب به مقایسه آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای دیگر و هوش مصنوعی پرداخته‌ام.

-در این کتاب چه موضوعاتی بررسی شده‌اند؟

در این کتاب مشخص شده است که آموزش و پرورش چه چیزی را دنبال می‌کند، هدف جمهوری اسلامی ایران از آموزش و پرورش چیست، و قوانین آموزش و پرورش در کشورهای مختلف چگونه است. همچنین نقش دولت‌ها در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است.

-نقطه قوت این کتاب چیست؟

نقطه قوت این کتاب این است که در کنار نتیجه‌گیری، پیشنهاداتی نیز ارائه شده است. بنابراین فصل پایانی کتاب هم نتیجه‌گیری و هم قسمت پیشنهادات دارد.

-آیا کتاب‌هایتان را در نهادهای مرتبط مانند آموزش و پرورش معرفی کرده‌اید؟

خیر، متاسفانه جایگاه کتاب هنوز در جامعه درک نشده است. خودم به عنوان نویسنده جایگاه کتاب را می‌دانم اما قوانین آموزش و پرورش را هر جا دنبال کنند نمی‌توانند آنگونه که من پیدا کردم و نوشتم پیدا کنند.

-هدف شما از نوشتن کتاب‌هایتان چه بود؟

برای آگاهی مردم و اینکه کتاب میراث نسل گذشته برای آیندگان است. همان‌گونه که شخصی فوت می‌کند اموالش را برای بازماندگان به ارث می‌گذارد، کتاب را نیز که دارای ارزش معنوی والایی دارد می‌توانیم برای فرزندانمان به یادگار بگذاریم.

-کتاب چه جایگاهی نزد مردم دارد؟

فضای مجازی جایگزین کتاب شده است. ممکن است این کتاب الان ناشناخته باشد اما در گذر زمان راه خود را پیدا خواهد کرد. نوشتن یک کتاب یعنی هر شخصی تجربیات ارزشمندی دارد که باید آن‌ها را نوشت تا به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گزارش ایبنا، در مجموع، منوچهر سیف السادات نویسنده‌ای پرکار و فعال است که در زمینه‌های مختلف حقوقی، اسطوره‌شناسی، و آموزش و پرورش قلم زده است. کتاب‌های او از منابع ارزشمندی برای علاقه‌مندان به این حوزه‌ها هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین